7 sfaturi pentru lideri

1. „Bagati in seama” oamenii in fiecare zi.

Daca aveti timp, salutati-i cu o strangere de mana in fiecare dimineata. Aceste cateva minute pe care le petreceti incurajandu-va personalul aduc beneficii mult mai mari decat o comunicare rece, prin intermediul telefonului sau al postei electronice.
Prea multi angajati pentru ca acest lucru sa fie posibil? Alegeti o persoana pentru fiecare departament care sa indeplineasca „sarcina salutului de dimineata”.

2. Tineti cont de datele calendaristice importante.

Zilele de nastere sunt extrem de importante! Oricui ii place sa fie felicitat cu ocazia unei zile aniversare.
Incercuiti in calendar zilele de nastere ale angajatilor si colegilor dumneavoastra. Daca aveti posibilitatea, folositi telefonul mobil sau computerul pentru a va aminti, cu o zi inainte, fiecare data de nastere.

Nu uitati: vor fi cu adevarat impresionati daca vor constata ca nu i-ati uitat!

3. Includeti oamenii in procesul decizional legat de departamentul in cadrul caruia lucreaza.

Ascultati-le comentariile si luati act de preocuparile lor. Fiti deschis(a) si permiteti-le sa isi aduca contributia. In cazul in care o anumita decizie afecteaza departamentul in cadrul caruia lucreaza, iar dumneavoastra nu i-ati consultat inainte de a lua respectiva decizie, hotararea va va fi pusa in practica intr-un mod mult mai putin eficient. Chiar daca este vorba despre ceva obligatoriu, lasati-i sa isi exprime punctul de vedere.

4. Fiti si aratati-le ca sunteti la curent cu munca lor.

Specificati clar lucrurile pe care le fac bine. Stima de sine a angajatului reprezinta intotdeauna un adevarat motor cu reactie, care va aduce un spor de viteza si de calitate in indeplinirea sarcinilor profesionale zilnice.
Vorbiti-le direct sau scrieti-le (de preferat de manu proprii).

5. Lasati-va usa deschisa.

Adoptati „politica usilor deschise”. Daca doriti sa cunoasteti situatia exacta a organizatiei pe care o conduceti, permiteti-le oamenilor si incurajati-i sa vina la dumneavoastra ori de cate ori au anumite probleme sau propuneri.

6. Oferiti-le oamenilor o libertate creativa.

O echipa compusa din oameni care nu fac altceva decat sa aplice solutiile alese de dumneavoastra si sa puna in practica doar ideile aduse de vanturile repezi ale propriei dumneavoastra „furtuni de creier” este o echipa slaba. In acest fel, nu se poate ajunge decat la stagnare in cadrul companiei.
Dimpotriva, incurajati-va oamenii sa sa gandeasca liber, sa „scoata capul din cutie”.

7. Fiti uman(a).

Recunoasteti atunci cand gresiti. Radeti la glumele lor si glumiti la randul dumneavoastra. Discutati cu ei, din cand in cand, chestiuni care nu au a face cu activitatea profesionala. Nu uitati ca oamenii au nevoie de un lider la care sa se gandeasca cu respect dar si cu placere.

(sursa Revista de Management pluristratificat).

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: