Implementarea afacerii si pozitionarea strategica intr-un plan de afaceri

Implementarea afacerii

In aceasta sectiune trebuie sa descrieti detaliat cum organizati ceea ce doriti sa indepliniti. Nu este vorba atat despre o descriere foarte tehnica (un astfel de material si-ar avea locul doar ca anexa la planul de afaceri), este mai mult o descriere a sistemului pe care vreti sa il implementati.

1. Planul de management

Planul de management trebuie sa contina o descriere a modului in care va fi condusa afacerea respectiva. Un accent deosebit trebuie pus pe sistemele si instrumentele de monitorizare si evaluare pe care le veti implementa. Un alt subiect ce trebuie atins este cel al resurselor umane implicate in activitatile de management. Un bun specialist nu este intotdeauna si un bun manager. Calitatile cerute unui manager nu sunt de a sti la perfectie fiecare componenta a procesului tehnologic pe care il supervizeaza, ci de a se pricepe sa creeze sau sa utilizeze instrumente de evaluare care sa il atentioneze cand ceva nu merge bine, sa ii arate unde este problema si sa il ajute in gasirea remediului si la implementarea lui.

Evaluarea unei persoane este privita prin doua prisme:

– a capacitatilor profesionale;
– a capacitatilor manageriale;

Aceste doua laturi nu trebuie amestecate niciodata!

Cu cat urcati pe scara ierarhica scade ponderea cerintelor profesionale si creste ponderea cerintelor manageriale. Pe de alta parte, cresterea pe scara ierarhica se face in general pe criterii profesionale. Astfel incat, fiecare om ajunge sa fie promovat pentru capacitati profesionale, dar postul pe care ajunge ii solicita din ce in ce mai mult calitati manageriale.

2. Echipa sau resursele umane

In aproape orice activitate, un factor-cheie in atingerea succesului il constituie oamenii implicati.

In aceasta sectiune trebuie atinse in general urmatoarele teme:

– realizarea organigramei;

– selectia personalului;

– dupa angajare, trebuie sa existe sisteme de evaluare a personalului.

Fiecare angajat trebuie sa stie ca este evaluat in permanenta si ca dezvoltarea carierei sale depinde de rezultatele acestor evaluari;

– orice firma trebuie sa aiba un sistem de recompensare a angajatilor si, desigur, un sistem de constrangere atunci cand este cazul.

Recompensarea unui angajat se poate face prin mai multe feluri: financiar (prin prime sau cresteri salariale), prin cresterea pe scara ierarhica, prin participarea la cursuri, seminarii, conferinte.

3. Conditiile tehnice

Pentru implementarea afacerii propuse este nevoie de indeplinirea anumitor conditii tehnice, care trebuie descrise si trebuie sa aratati cum le veti respecta (sau cum sunt ele respectate) si cum va influenteaza afacerea.

4. Planul operational

Planul operational este compus dintr-o lista a etapelor ce trebuie parcurse pentru atingerea obiectivelor propuse. Aceasta lista trebuie sa atinga toate punctele indispensabile succesului afacerii si care influenteaza (sau pot influenta) alte etape.

In planul operational exista doua tipuri de activitati. Unele care au o anumita marja de siguranta (terminarea unei astfel de activitati cu intarziere de o zi nu determina o modificare a obiectivului final) si altele care sunt critice si a caror intarziere nu mai poate fi recuperata.

Pozitionarea strategica

Aceasta ultima parte descriptiva este rezultatul sectiunilor anterioare si trebuie conceputa pornind de la ceea ce ati mentionat in celelalte sectiuni.

1. Planul de promovare

La fel de important ca si realizarea produselor si serviciilor necesare pe piata este si faptul ca cei care au nevoie de acestea sa afle ca existati. Degeaba aveti produse de calitate daca potentialii dvs. clienti nu stiu de ele. In functie de specificul fiecarei afaceri trebuie identificate mijloacele de promovare cele mai eficiente. Nu exista un mijloc sau o metoda de promovare valabila pentru toate afacerile.

Costurile promovarii sunt destul de mari (chiar daca nu vorbim, de exemplu, de campanii de publicitate la radio sau TV). Aceste costuri trebuie luate in considerare atunci cand decideti ce forma de promovare doriti.

2. Planul de desfacere (vanzare)

Chiar daca aveti un produs bun si clientii dvs. potentiali stiu de el, daca acesti clienti nu au acces la produsul respectiv aveti toate sansele sa dati faliment.

In functie de specificul afacerii dvs. si de alte metode de desfacere, puteti mentiona vanzarea prin intermediul magazinelor specializate sau a anumitor site-uri pe Internet sau prin intermediul unor retele de distributie sau alte metode care se potrivesc specificului dvs. Planul de desfacere are o relatie foarte stransa cu planul de promovare, cu clientii pe care ii identificati sau cu concurenta.

3. Planul de dezvoltare

Orice afacere trebuie sa aiba un plan de dezvoltare. Altfel, mai repede sau mai tarziu exista toate sansele sa dea faliment. Ne aflam intr-o lume in continua schimbare cu factori externi predictibili sau impredictibili care ne influenteaza din ce in ce mai mult. In aceste conditii, capacitatea dvs. de adaptare este esentiala pentru atingerea succesului.

Planul de dezvoltare nu trebuie sa conduca la o lipsa de coerenta a activitatii respective (dezvoltarea nu inseamna stabilirea unor obiective noi, fara nici o legatura cu cele vechi). Dezvoltarea porneste de la ce ati avut intr-un anumit moment si pornind de la aceasta sa incercati sa faceti mai mult sau sa faceti altfel.

4. Parteneri

In afara de „parteneriatele” pe care trebuie sa le aveti cu clientii si cu furnizorii dvs. o afacere presupune de obicei existenta si altor parteneriate. Fiecare dintre aceste relatii trebuie gandite si analizate cu grija, ele trebuind sa fie cat mai clare posibil, fiecare parte sa stie exact ce are de facut/de dat si ce are de primit.

Un lucru important atunci cand ganditi un parteneriat este sa va puneti in pielea potentialului partener si sa vedeti ce are el de castigat. O conditie eliminatorie pentru ca un parteneriat sa fie de succes este ca ambele parti sa aiba ceva de castigat si nu numai din punct de vedere financiar.

Castigurile pot fi de mai multe feluri: experienta, intrarea pe o piata noua, promovare. Esential este ca ambii parteneri sa fie constienti de castigul pe care il au si acesta sa ii satisfaca.

(sursa Revista de Management pluristratificat).

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: