Succesul formarii profesionale

Majoritatea cercetarilor de piata reliefeaza faptul ca in conditiile de astazi exista o relatie stransa intre performanta afacerii si politicile de instruire si dezvoltare a angajatilor.

Prin programele de formare profesionala trebuie sa urmariti:

obiective de formare profesionala – ce anume va fi capabil sa faca angajatul in timpul activitatii lui in firma, dupa ce a urmat un stagiu de pregatire;
obiective pedagogice – ce aptitudini va dobandi cursantul in timpul ciclului de formare profesionala.

Formularea obiectivelor formarii este de mare importanta in evaluarea eficientei procesului si pentru construirea unei programe corespunzatoare. Nu puteti obtine o formare profesionala eficace daca nu va stabiliti niste obiective clare.

In formularea oricarui obiectiv va trebui sa tineti cont de urmatoarele criterii:

rezultatele instruirii trebuie sa fie vizibile;
rezultatele instruirii trebuie descrise din punctul de vedere al celui ce urmeaza sa fie format;
activitatile pe care le va putea realiza persoana formata trebuie definite in termeni precisi si masurabili;
obiectivul trebuie sa fie foarte realist.

        Cine se ocupa de formarea profesionala a angajatilor

Responsabilitatea asigurarii formarii profesionale revine deopotriva conducerii, sefului ierarhic si departamentului de resurse umane.

Conducerea ierarhica are, de regula, urmatoarele responsabilitati:

furnizeaza informatii privind pregatirea angajatilor;
supervizeaza derularea pregatirii profesionale;
coordoneaza pregatirea la locul de munca;
urmareste evolutia performantelor angajatilor si se implica in procesul de evaluare a lor;
sustine si se implica in procesul de schimbare organizationala;
asigura resursele necesare instruirii.

Departamentul de resurse umane are, la randul sau, responsabilitati privind formarea profesionala a angajatilor:

concepe si elaboreaza programele de formare si perfectionare;
furnizeaza date si ofera sprijin pentru dezvoltarea profesionala;
coordoneaza programele de pregatire;
asigura resursele necesare pregatirii;
concepe si coordoneaza planurile de cariera.

Daca doriti ca firma dvs. sa fie cat mai eficienta, formarea si dezvoltarea angajatilor trebuie sa faca parte din responsabilitatile managerilor. Cel mai important rol al acestora este de a identifica nevoile de instruire ale angajatilor din subordine.

Este foarte important ca angajatul sa constientizeze oportunitatea instruirii si, de asemenea, sa-i asigurati suportul necesar pentru punerea in practica la locul de munca a cunostintelor si deprinderilor nou-dobandite.
In caz contrar, valoarea instruirii este pierduta.

(sursa Revista de Resurse umane)

Anunțuri

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: