10 sfaturi pentru un marketing de succes

Urmatoarele zece sfaturi va vor conduce catre un marketing de succes fara a fi necesara o investitie majora.

1. Viul grai
Calea „viului grai” a fost, este si va fi intotdeauna foarte puternica si, in acelasi timp, cea mai putin costisitoare. Scrieti o lista cu 50 de persoane pe care le cunoasteti dar pe care nu le intalniti regulat – rude, prieteni, fosti colegi si apropiati etc..
Trimiteti fiecaruia dintre acestia un e-mail amical sau o scrisoare obisnuita pentru a le aduce la cunostinta ce anume intentionati sa faceti. Solicitati-le punctul de vedere, sfatul si… o lista cu persoane care ar putea fi interesate de afacerea dumneavoastra. Nu fiti timid(a)! Oamenilor le place sa isi ofere ajutorul.

2. Socializarea
Faptul de a intra intr-o retea de afaceri poate parea intimidant, la inceput. Exista insa si metode pentru a-l face mai placut. Nu trebuie sa va ganditi in permanenta ca trebuie sa vindeti-sa vindeti-sa vindeti! Regula numarul unu atunci cand interactionati cu ceilalti in vederea stabilirii unei relatii de lunga durata este aceea de a asculta. Puteti participa la diferite evenimente, cautand oportunitati pentru a fi de ajutor. Puneti intrebari, strangeti informatii, oferiti sfaturi de calitate. In acest mod, oamenii isi vor aminti cu siguranta de dumneavoastra.

3. Cartile de vizita
Trebuie sa iasa in evidenta! Folositi pentru printare un material special sau decupati cartile de vizita dupa o forma neobisnuita.
Oferiti o informatie utila sau detalii despre o oferta speciala pe verso. Includeti o fotografie pe cartea de vizita. Astfel, aceasta va deveni mai personalizata, mai usor de retinut si… mai greu de aruncat!

4. Internetul
Internetul reprezinta o piata de promovare excelenta. Cu toate acestea, i se poate intampla oricui sa se simta pierdut printre terrabiti. Cea mai buna idee este sa aveti un website propriu pe care sa il inscrieti intr-o retea (sau intr-un portal) de site-uri de afaceri.

5. „Newsletter”-ele (buletinele informative)
Buletinele informative sunt un mod foarte bun de a-ti face reclama si de a atrage potentiali clienti. Acestia vor fi in mod regulat (saptamanal sau lunar) informati (pe scurt, de preferat – o singura pagina) cu privire la ultimele oferte si noutati din domeniu. La anumite intervale de timp, invitati-i sa participe la anumite concursuri sau sondaje. Oferiti spatiu pentru reclama propriilor clienti.

Newsletter-ul dumneavoastra va fi astfel recunoscut ca un „portal” plin de informatii utile. Incurajati „feedback”-ul, facand in asa fel ca acesta sa fie agreabil si personalizat.

6. Marturiile
Declaratiile clientilor multumiti va sporesc credibilitatea. Este o practica foarte buna sa le cereti acestora feedback. Atunci cand aveti un client multumit, intrebati-l daca puteti sa obtineti o remarca din partea sa si sa o folositi. Explicati-i cu claritate in ce mod veti folosi marturia sa – pe pagina de web, intr-un newsletter, intr-o scrisoare expediata prin posta normala etc.. Asigurati-va ca fiecare citat este semnat si ca se precizeaza compania, ocupatia si/sau functia persoanei citate – marturiile anonime nu sunt deloc convingatoare. In definitiv, orice cuvant al clientului este si un cuvant despre client.

Altfel spus, marturiile in favoarea produsului/serviciului dumneavoastra le sunt de folos si clientilor avand in vedere publicitatea pe care si-o fac in acest mod indirect.

7. Telefonul
Convorbirile telefonice pot genera fiori reci de-a lungul sirei spinarii! Cu toate acestea, reprezinta o cale excelenta pentru a va adresa unui public tinta. Nu va asteptati sa incheiati un acord la telefon. Este vorba, din nou, despre acumularea de informatii.
Folositi convorbirile telefonice ca prim pas spre o mai buna cunoastere a potentialilor clienti. Nu plictisiti interlocutorul cu foarte multe detalii, ci, mai degraba, stabiliti o intalnire sau cereti permisiunea de a expedia materiale referitoare la afacerea dumneavoastra. Nu uitati nici o clipa sa vorbiti R-A-R!

8. Referinte
Constituie o metoda eficienta si necostisitoare pentru dezvoltarea afacerii dumneavoastra si construirea credibilitatii.
Cereti-le clientilor sau furnizorilor datele de contact pentru trei persoane care ar putea fi interesate sa cunoasca mai multe despre afacerea dumneavoastra. In schimb, oferiti-le la randul dumneavoastra datele de contact pentru alte trei persoane din propria dumneavoastra baza de date.
Faceti-va acest obicei: de a oferi si a solicita in mod regular referinte.

9. Comunicate de presa

Comunicatele de presa trebuie sa fie bine tintite. Este inutil sa trimiteti un comunicat de presa catre sute de ziare si reviste. Incepeti prin a va concentra asupra unui numar de cinci publicatii care se adreseaza publicului dumneavoastra tinta.
Cititi pe larg editiile anterioare pentru a intelege ce fel de articole sunt publicate preferential si care este stilul general folosit pentru redactarea textelor.
Concepeti si modelati comunicatul de presa in mai multe variante, in functie de publicatia vizata. Tineti cont de faptul ca, intotdeauna, primul paragraf este elementul-cheie! Acesta trebuie sa ofere informatii scurte si la obiect, referindu-se la cele cinci date esentiale: „cine”, „ce”, „unde”, „cand” si „de ce”.

10. Pasiunea si perseverenta
…Sunt cele mai de pret unelte de utilizat atunci cand doriti sa va faceti cunoscuta afacerea.

Daca folositi fiecare dintre strategiile de mai sus si le incadrati intr-un plan de marketing, numele companiei dumneavoastra se va tolani pe buzele multor clienti.

(sursa Revista de Marketing dinamic si Excelenta in Vanzari)

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: