Transformati clientii ocazionali in clienti fideli

Transformati clientii ocazionali in clienti fideli

Politica membrilor

Odata transformati in membri, clientii dvs. vor deveni dependenti de produsele si serviciile pe care le vindeti, dar si de bonusurile pentru fidelitate.
Un cuplu de americani au marturisit ca au pastrat un cont in banca pe care nu l-au folosit deloc timp de cinci ani de zile numai si numai pentru ca erau membri in clubul bancii si nu doreau sa isi piarda privilegiile. Astfel ca cinci ani au tot platit taxe pentru un cont care nu le-a folosit la nimic.
Ei ar fi beneficiat insa de facilitati doar in momentul efectuarii de operatiuni bancare, deci nu au castigat practic nimic in toti acesti ani, ci au pierdut bani.
Acest exemplu ne ajuta sa ne dam seama cat de puternic este sentimentul de „apartenenta“ la ceva, indiferent ce: ne satisface nevoile cele mai profund umane de a fi doriti, iubiti si apreciati. 

Firma dvs. are nevoie de un program pentru membri?

Puteti sa faceti urmatorul test pentru a determina raspunsul la intrebarea de mai sus.
Firma dvs.:
– trebuie sa isi conserve resursele financiare, de personal si de timp atunci cand ofera produse si servicii unui consumator?
– doreste sa scada rata clientilor pierduti si sa creasca la maximum loialitatea acestora?
– are nevoie de un venit constant si previzibil?
– doreste sa vanda intreaga gama de produse si servicii cu mai putin efort?
– doreste sa obtina mai multe venituri de la clientii care deja exista?
– are ca tinta o imbunatatire a imaginii sale in domeniul in care activeaza?
Daca ati raspuns afirmativ la una sau mai multe dintre intrebarile de mai sus, firma dvs. ar avea numai de castigat de pe urma unei politici a membrilor.
Se poate, desigur, afirma ca nu exista nici un manager care sa nu raspunda cu „da” la cel putin una dintre aceste intrebari, dar aceasta este si ideea. Orice afacere poate profita de pe urma unui program pentru membri.

Care sunt beneficiile?
Programele destinate membrilor aduc beneficii importante care pot imbunatati performantele companiei. Iata care sunt, concret, aceste beneficii: 
1. Conservarea resurselor companiei – Resursele de marketing ale companiei pot fi alocate in functie de nivelul fiecarui membru (catre cei mai noi sau de pe nivelul cel mai de jos se aloca resurse mai putine).
2. Cresterea fidelitatii clientilor – Calitatea de membri le da clientilor senzatia placuta de apartenenta si ii fidelizeaza in felul acesta.
3. Veniturile sunt previzibile – Vanzarile sporadice de produse si servicii nu permit previziuni cu privire la volumul incasarilor. Daca insa exista un numar de clienti constant al caror comportament de cumparare este previzibil.  

(sursa Revista de Afaceri, Bani si Profit)

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: