Afaceri pe scurt

 

 Orasul vazut de sus

Marius Caldarasanu, Bucuresti: „In cursul unei vizite in Occident, am vazut intr-un parc de distractii o modalitate de divertisment care cred ca poate fi pusa in aplicare si in Romania. Este vorba de un balon umplut cu aer cald, clasic, care ofera turistilor sau amatorilor in general posibilitatea de a admira o priveliste a orasului de la o inaltime de 80-100 de metri. Nacela balonului poate primi cca 10 oameni. (…)
Balonul este in permanenta ancorat de pamant prin intermediul unui cablu, asa incat atat urcarea, cat si coborarea lui sunt sub control. O cursa, cu tot cu stimpul de stationare la inaltime, dureaza cam 30 de minute si tariful este de 20-30 de euro. La un numar (minim) de 10 curse pe zi se castiga cateva mii de euro. Bineinteles, in faza de inceput a afacerii acesti bani vor fi folositi pentru amortizarea investitiei in balon si alte echipamente, dar dupa depasirea acestei perioade nu mai apar decat cheltuieli cu gazul pentru arzator si cheltuieli de intretinere. (…) Profitul depinde insa de vreme: o zi cu vant puternic, chiar insorita, este o zi pierduta pentru afacere.
In Bucuresti, activitatea se poate desfasura intr-un parc cu spatii mai largi, gen Tineretului sau Herastrau, pentru a exclude riscul ca balonul sa se agate de copaci. Oricum, Primaria are cuvantul decisiv, pentru ca banuiesc ca ea este cea care da aprobarea.”

Comercializarea de betisoare parfumate

Cornelia Petrica, Craiova: „(…) am descoperit in Bucuresti niste marfuri pe care nu le vazusem la noi in provincie si care mi-au atras atentia: betisoare parfumate aduse de importator direct de la mama lor, din India. Am luat cateva cutii pe care le-am folosit acasa, unde am observat ca o parte din musafiri erau foarte incantati de efect si ma tot intrebau de unde le-am luat.
Cand am fost din nou la Bucuresti, am facut un experiment: am luat cateva zeci de cutii care acopereau toata gama de esente si cateva suporturi de lemn in care se ard betele si am testat piata. Celor care ma intrebasera de unde le-am luat le-am adus una-doua cutii, iar unui numar destul de mare de prieteni si cunostinte le-am dat cateva bete in incercarea de a le forma gustul pentru o astfel de marfa. Betele le-am cumparat direct de la importatori cu 15.000 lei/cutie, pretul cu care le-am vandut la mine in oras ajungand la 25.000 lei/cutie. Profitul era cam 30%.
Testul meu a dat rezultate bune – aproape o treime din cei care nu folosisera niciodata asa ceva au devenit interesati. E o marfa care prinde – imbunatateste habitatul, da un aer oriental incaperii si nici nu e foarte scumpa.
Dupa mai multe «testari» ale gusturilor posibililor clienti, am inceput sa ma gandesc serios la vanzarea de betisoare ca la o afacere in sine. Am inchiriat 1 mp de spatiu comercial intr-unul din cele mai mari magazine din oras, chiar aproape de intrare (chiria este destul de scumpa – 300 $), dar am incercat sa exploatez spatiul la maximum. Am obtinut, dupa oarece negocieri, permisiunea sa ard bete si sa fac fum la intrarea in magazin; e o reclama excelenta, ce atrage clienti care nu au auzit in viata lor de asa ceva.
Am observat ca, in zilele cand nu folosesc «reclama fumeganda», vanzarile scad cam cu 30%, asa ca sacrific in continuare cam un pachet pe zi si continuu acest mod original de a face reclama.
Vanzarile ating o crestere spectaculoasa inainte de Sarbatorile de iarna, de Sfantul Valentin si inainte de 8 Martie (se ajunge la vanzari de peste 1.000.000 lei/zi) si scad in timpul vacantei de vara, dar, per ansamblu, profitul este bunicel.”

Foto-tapete cu peisaje

Ioana Vencz, Sfantu Gheorghe: „Anul trecut am fost in vizita la niste prieteni in Italia si, imediat cum am intrat in sufrageria lor, am remarcat ca un perete intreg (de la parchet pana in tavan) era acoperit cu un foto-tapet superb – un asfintit pe plaja, cu cativa palmieri in prim-plan si cu un soare rosu care se reflecta in apa marii, ceva pur si simplu coplesitor. In cele cateva ore cat am stat la ei m-am simtit exact ca pe plaja.
Am aflat ca foto-tapetul il comandasera la o firma din Roma si ca avusesera de ales intre mai multe variante (munte, mare, cascada, poiana, gospodarie rurala, delta, padure de arbori seculari etc.), toate cu o calitate a imaginii impecabila.
De ce nu ar functiona treaba aceasta si la noi? Sunt o multime de orase cu cartiere de blocuri inghesuite, unde n-ai loc sa respiri si unde, daca te uiti pe fereastra, nu vezi decat peretele blocului vecin sau cine stie peisaj degradat sau gunoaie. (…) Cred ca exista firme in Romania care activeaza in domeniul publicitatii si care ar putea realiza astfel de foto-tapete. Sau alta varianta ar fi aducerea lor din import. Cu putin efort se pot identifica prin Internet niste furnizori buni, cu oferte serioase si variate. (…)
Oferta este bine-venita catre persoanele cu bani. Ar putea fi vizati nu numai locatarii de la bloc, ci si posesorii de vile de la marginea oraselor. Am remarcat, de exemplu, ca in zona Baneasa de langa Bucuresti vilele sunt construite in camp, fara cine stie ce priveliste, si sunt si destul de apropiate una de alta. Ca urmare, cred ca ideea unor foto-tapete de acest gen ar prinde foarte bine. Apare, bineinteles, problema pretului, care trebuie stabilit in functie de pretul cu care sunt aduse produsele din strainatate, si mai e si problema montajului: banuiesc ca fixarea perfecta a unui foto-tapet de 10-15 mp nu este o sarcina la indemana oricui, fara un antrenament serios in prealabil si fara instructiuni precise. (…)
E vorba, pana la urma, sa aduci langa tine un colt de natura si sa iti transformi casa intr-o adevarata oaza de relaxare in care sa te simti linistit si lipsit de griji. Multi oameni care, zi de zi, sunt supusi stresului din orasele aglomerate ar aprecia asta.”

(sursa Revista Omului de AFACERI)

Lasă un răspuns

