Cel mai util curs de pregatire pentru manageri

„Care este cel mai util curs de pregatire la care ati participat vreodata?” au fost intrebati 1.000 de directori de companii din S.U.A., in cadrul unui chestionar. Si, in mod neasteptat, raspunsurile lor nu s-au referit la vreun curs financiar, la vreunul de resurse umane sau de crestere a vanzarilor. 72% din ei au raspuns ca cel mai util curs le-a fost cel de… imbunatatire a abilitatii de a vorbi in public.
In afaceri, a face o prezentare buna este un lucru vital, indiferent ca este vorba de o propunere de fuziune a doua companii facuta in fata a 20 de executivi sau de lansarea unui nou tip de aspirator in cadrul unui targ. Prezentarea respectiva creeaza o anumita impresie asupra auditoriului si important este ca aceasta impresie este cea care decide in cea mai mare masura modul, favorabil sau nu, in care va actiona ulterior auditoriul. Lee Iacocca, fost sef al gigantului american Chrysler, spunea: „E rusinos sa vezi cate un tanar, altminteri capabil si foarte inteligent, cum se chinuie, fara succes, sa expuna comitetului director ce are in cap.”
Cand incerci sa convingi pe cineva sa actioneze intr-un anumit fel, ceea ce spui conteaza in proportie de doar 8%. Nu mesajul in sine este asadar hotarator, ci felul in care il spui (50%) si impactul vizual pe care il ai asupra interlocutorului (42%). Iata de ce politicienii de calibru, ca Tony Blair, George Bush sau Vladimir Putin platesc cu 5.000 $ pe ora tot felul de consultanti care le spun cum sa se imbrace, cum sa vorbeasca si cum sa se miste (limbajul trupului) in fata unui public.

Un curs de imbunatatire a abilitatii de a vorbi in public este unul foarte atractiv (participantii se pot distra de minune) si, totodata, este si unul destul de simplu, deoarece este construit in jurul a doar cateva idei mari si clare:

1. Repetati prezentarea in prealabil. Asigurati-va ca stapaniti bine lucrurile despre care vorbiti si ca tonul dvs. este unul de conversatie, ca si cum ati purta o discutie cu o singura persoana, nu cu o sala plina. Nu incercati sa memorati intreaga prezentare. Memorati introducerea, punctele-cheie si concluzia, in rest vorbiti liber. Astfel va veti pastra spontaneitatea si, ca urmare, prezentarea va fi mai atractiva.

2. Incepeti cu o fraza vioaie si direct la obiect. Nu asteptati ca auditoriul sa inceapa sa se intrebe ce vreti de fapt de la el.

3. Axati-va pe chestii concrete: beneficii, costuri, pasi care trebuie facuti. Lasati deoparte amanuntele.

4. Priviti-i in ochi pe cei carora le faceti prezentarea. Veti fi mult mai convingator si mai demn de incredere.

5. Niciodata sa nu cititi randurile prezentate pe flip chart sau proiectate pe ecran. Publicul va adormi instantaneu.

6. Fiti scurt. Cu cat mesajul e mai scurt (fara ca aceasta sa ii afecteze claritatea), cu atat mai bine. Comicul Jerry Seinfeld spunea: „Am muncit o ora ca sa reduc o propozitie de opt cuvinte la cinci.” Mai scurt inseamna mai de impact si mai usor de memorat.

(sursa Revista Omului de Afaceri,Mirela Rosu )

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: