Cosmetizare auto pe bani grei

Detailingul auto este un serviciu nou pe piata romaneasca, care presupune cosmetizarea si reconditionarea profesionala a autoturismelor. Se elimina impuritatile si zgarieturile, se fac corectii estetice si se aplica substante care protejeaza vopseaua si interiorul pe durata a cateva luni. Asa cum arata si denumirea lui, este un serviciu de detaliu. Dupa o astfel de interventie cu adevarat profesionista, ca mod de lucru si materiale folosite, masina va arata ca noua. Clientii sunt in general oameni cu bani sau firme, dar si proprietari care vor sa isi vanda masinile. In majoritatea cazurilor, cei care apeleaza la aceste servicii detin masini scumpe pe care doresc sa le intretina la standarde inalte. Este o afacere profitabila si o oportunitate in acelasi timp.
Cristian Pop, unul dintre promotorii acestui serviciu in Romania a terminat Facultatea de Utilaj Tehnologic pentru constructii, a fost ziarist la Expres pana in ’96, activitati care nu au nimic in comun nici intre ele si nici cu ceea ce urma sa faca, adica o spalatorie auto. „Cand am deschis spalatoria din Drumul Taberei, in cartier nu mai erau decat alte doua”, povesteste dl Pop. „Acum sunt mai mult de 15 spalatorii auto in acelasi cartier si inca se mai deschid. Daca in primul an, 1996, am avut o medie de 75 masini/zi, dupa numai doi ani media scazuse la 30 masini pe zi.”
Orientarea catre servicii specializate, care necesita calificare deosebita si care utilizeaza produse sofisticate, a fost fireasca. „Am ales sa castigam mai multi bani de pe mai putine masini, decat sa urmarim cresterea volumului pentru niste servicii ieftine. Serviciile ieftine, simple erau si sunt la indemana concurentei; profesionalismul si calitatea – nu.”
In cautare de astfel de servicii dl Pop a descoperit detailingul auto. Intamplator, in 1998, au gazduit in spalatorie o demonstratie de detailing auto. Atunci s-a produs declicul. Dl Pop a vazut cu uimire cum zgarieturile de pe vopseaua masinii dispar pentru totdeauna. „Polish consideram ca facusem si noi pana atunci, dar nu ne puteam propune sa eliminam zgarieturi. Imediat m-am gandit ca exista un mare potential in aceasta activitate. Ca urmare, dupa numai cateva luni am facut un drum de peste 4.000 km cu masina, conducand zi si noapte, ca sa asist la o demonstratie de detailing in Italia. Demonstratia m-a convins inca o data de potentialul afacerii si m-am entuziasmat la gandul ca voi incepe o afacere noua pentru Romania. Dupa inca cateva luni insa, dupa ce am cheltuit bani si efort, am inteles cat de greu este sa promovezi un serviciu de care clientul nici nu stie ca are nevoie.”
(sursa Revista Omului de Afaceri)

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: