Studii de marketing inedite

Firma de marketing Pop-Eye din Laguna Beach, in apropiere de Los Angeles, este, probabil, unica in lume. Ea prezinta clientilor ei, firme cu greutate pe piata americana, studii de piata… video. Da, Pop-Eye realizeaza filme pe banda video care ilustreaza foarte exact modul de viata si mentalitatea unui anumit grup-tinta de potentiali consumatori (tinerii, in cazul de fata). Ideea ii apartine lui Suzie Chauvel, a carei experienta anterioara la o firma de articole vestimentare i-a permis sa constate cateva lucruri importante. Primul – ca managerii celor mai multe companii din domeniu nu stiu mai nimic despre modul de a gandi al tineretului. Al doilea – ca tinerii de oriunde din lume au un mod unic de a se imbraca, diferit total de al adultilor. Al treilea – ca forma cea mai convingatoare de prezentare a unui studiu de piata este inregistrarea video (a descoperit acest ultim lucru cand a insotit o echipa TV care realiza un reportaj despre adolescentii din Japonia). Pornind de la aceste premise, Suzie Chauvel a pus bazele unei afaceri infloritoare, care ii aduce un venit anual de aproape 7 milioane de dolari pe an. Activitatea agentiei se bazeaza pe colaborarea cu cca 30 de profesionisti independenti: cameramani, sunetisti, diversi alti tehnicieni, dar si persoane anume alese – muzicieni, sportivi, ziaristi – pe post de consilieri, care au dovedit simt comercial si sunt capabile sa identifice tendintele aparute in randul tinerilor. Concret, agentia realizeaza o serie de interviuri cu tinei reprezentativi pentru generatia lor, pe teme cum sunt vestimentatia, sportul, arta si filmele. Pustii sunt chestionati in legatura cu idolii lor, cu preferintele, visele sau temerile lor. Ulterior, secventele sunt montate si redistribuite intr-un material video cu durata de cel putin 60 de minute, care constituie o excelenta baza pentru deciziile managerilor firmelor-client si care se vinde cu pana la 5.000 de dolari bucata. Pop-Eye se poate lauda deja cu clienti celebri: Coca Cola, Pepsi, Panasonic, Nike, Sony, ca sa mentionam doar numele cele mai grele.

(sursa Revista de Marketing Dinamic si Excelenta in Vanzari)

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: