Succesul nu este un cadou

Exista oameni care declara cu convingere ca sunt foarte dornici sa se-apuce de afaceri, dar care, in secunda urmatoare, incep sa se planga: ba ca nu au acces la nu stiu ce credit nerambursabil, ba ca Primaria nu le pune la dispozitie un spatiu comercial ultra-central si cu o chirie modica, asa cum vor ei, ba ca firma cutare nu vrea sa le furnizeze (pe gratis) o anumita tehnologie de productie, ba ca functionarii de la Camera de Comert si Industrie nu sunt in stare sa le dea o lista de potentiali clienti pentru produsul sau serviciul lor (?!).
„Cum sa faci afaceri in conditiile astea?”, se lamenteaza aceste personaje, uitand sa ofere un raspuns la o intrebare extrem de simpla, care se naste in mod logic: Pai bine, domnule, daca X iti da bani, Y iti furnizeaza know-how-ul, iar Z iti gaseste clienti, unde este meritul tau? Cum vei mai putea sa spui ca e afacerea TA?
Unii sunt de parere ca prima conditie pentru a avea succes in afaceri este sa identifici o nisa de piata insuficient exploatata; altii cred ca primul pas este sa-ti fixezi un obiectiv foarte clar si sa pui la punct un plan concret pentru a atinge acel obiectiv; iar altii considera ca tot secretul este sa fii o persoana ambitioasa si tenace, care sa se tina cu dintii de ceea ce si-a propus.
Toate acestea sunt lucruri extraordinar de importante si rezolva in foarte mare masura problema reusitei in afaceri. Dar prima conditie, conditia de baza, este sa intelegi ca succesul nu este un cadou, ca intotdeauna trebuie sa dai ceva in schimb. Si nu orice, ci ceva valoros, care sa poata sta in balanta cu castigurile consistente sau cu alte satisfactii pe care le obtii ca intreprinzator de succes. Daca nu ai curaj sa-ti cheltuiesti economiile de-o viata pentru a-ti finanta afacerea sau daca nu poti sa muncesti din greu 14 ore pe zi pentru a rezolva problemele firmei, n-are rost nici macar sa te gandesti la afaceri, daramite sa-ti fixezi obiective sau sa pui la punct planuri bine documentate.
Succesul are pretul lui. Unii sunt dispusi sa-l plateasca, altii nu.

(sursa Revista Omului de Afaceri, Mihai Balescu )

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: