Transformati-va site-ul intr-o masina de prins clienti

Daca ii intrebati pe utilizatorii de Internet ce parere au despre o pagina neactualizata de acum un an, raspunsul este cat se poate de simplu: proasta. Si cine vrea sa faca afaceri cu o organizatie care iese in lume cu o imagine veche, prafuita?

Actualizarea paginii de web nu trebuie sa fie o munca laborioasa sau un efort supraomenesc. Profesionistii se complica deseori din dorinta de a folosi tehnologie de ultima ora sau sunt depasiti de aspectele legate de continut. Rata succesului unui site de afaceri tine de numarul de oameni care raspund unei solicitari pe care o lansati. De exemplu, sa spunem ca le cereti vizitatorilor site-ului sa completeze un formular. Daca unul din o suta de vizitatori completeaza acest formular in decurs de o luna si daca faceti schimbari pe site si luna urmatoare procentul de raspuns este de 11% inseamna ca ati marit rata succesului paginii web.

Va prezentam mai jos zece sfaturi utile pentru a va transforma site-ul intr-un magnet pentru clienti.

1. Raspanditi zvonul prin orice metoda. Pare de la sine inteles, nu? Scrieti repede o lista cu actiunile de promovare a site-ului pe care le-ati intreprins in ultima luna. L-ati inscris pe un motor de cautare? Bine. Verificati daca adresa de web apare in antetul firmei si pe cartile de vizita. Iata ce alte mijloace de promovare pentru pagina de web mai puteti folosi: pad-uri pentru mouse, semnatura electronica (la sfarsitul fiecarui mesaj apare o semnatura ca un fel de antet), calendare de buzunar sau de perete, bannere (pe Internet, care nu sunt scumpe deloc), contribuiti la o lista de discutii, scrieti pentru un alt website si faceti un link in pagina dvs., pe ambalajul produselor etc.

2. Actualizati pagina sau adaugati fotografii. Oamenii se simt mai bine daca vad pe site chipurile altor oameni decat daca ar vedea valuri intregi de text. Daca nu aveti imagini la indemana, angajati un fotograf sau – varianta ieftina – cumparati un aparat de fotografiat. Pe site se pot pune imagini de la lansari de produse, de la sedintele firmei si chiar de la anumite petreceri cu angajatii.

3. Adaugati marturii. O a treia parte, fara nici un interes in afacerea dvs., este intotdeauna foarte credibila. Marturiile le dovedesc clientilor ca produsul a fost testat si apreciat inainte si de alti consumatori. Cateva propozitii simple care va creeaza imaginea unui om sau a unei firme cu care este o placere sa faci afaceri sunt arhisuficiente.

4. Anuntati in avans aparitia unui nou produs sau serviciu. Acesta este un mod de a rasplati vizitatorii pentru ca au intrat pe pagina dvs. Daca urmeaza sa scoateti pe piata o noua carte, de pilda, a carei aparitie este planificata pentru luna mai, ii puteti anunta pe clienti inca din aprilie si le puteti face si reduceri insemnate daca o comanda in avans.

 5. Cunoasteti-va clientii. Ce probleme au si cu ce ii puteti ajuta sa le depaseasca. Prin Internet este mult mai usor sa aflati astfel de lucruri decat in mod obisnuit, utilizand formulare.

 6. Adaugati un nou format paginii dvs. de web. Sunt foarte multe programe care se pot utiliza, dar pentru un manager care nu are cunostinte tehnice cel mai practic format este Adobe Acrobat. Acesta va permite sa puneti in pagina de web fisiere de text pe care le creati pe propriul computer si care pot fi citite de catre orice utilizator de computer. Programul de citire a documentelor este gratuit, iar cel de creare a acestora nu costa mai mult de 200 USD, deci foarte accesibil. Avantajul major este ca aceste documente se pot crea ex­trem de usor si se respecta exact forma pe care o doriti.

 7. Treceti in revista activitatea de pe site-ul firmei. De regula, aceasta este treaba administratorului paginii, dar este bine sa va aruncati si dvs. o privire peste numarul de vizitatori, de unde vin, pe ce cai ajung in pagina firmei. In felul acesta puteti masura efectele schimbarilor aduse site-ului.

 8. Promovati-va site-ul. Daca aveti un buget destinat special pentru acest lucru este minunat. Daca nu, utilizati software-uri pentru a monitoriza locul pe care este plasat site-ul pe motoarele de cautare si incercati sa il pozitionati cat mai in fata. Printre cele mai cunoscute astfel de programe sunt Web­Position Gold (www.webposition.com) sau VSE’s Be Found (www.vseonline.com).

 9. Incognito. De ce credeti ca managerul uneia dintre cele mai mari retele fast-food din America mananca din cand in cand la un alt fast-food concurent? Nu pentru a mai schimba meniul sau atmosfera, ci pentru a spiona concurenta. Vizitati 3-5 site-uri lunar numai pentru a aduna idei, pentru a va imbunatati propria pagina de web. Puteti „spiona“ concurentii directi, dar si site-uri pur si simplu bine cotate, chiar daca nu au legatura cu domeniul in care activati.

 10. Luati atitudine. Daca exista dispute de interes pentru publicul-tinta al firmei dvs., luati atitudine pe site si stabiliti-va o pozitie clara. Oamenii sunt atrasi de un design deosebit, dar continutul paginii este, de fapt, lucrul care ii retine pe vizitatori. De aceea trebuie sa le comunicati informatii care ii privesc direct, iar discutarea problemelor spinoase, la ordinea zilei, reprezinta intotdeauna un punct de interes.

(sursa Revista de Afacere, Reducere si Profit)

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: