Un produs pentru care clientii stau la coada

Gogoasa nu este un produs spectaculos – o simpla bucata de coca prajita intr-o baie de ulei incins. Dar, in ciuda simplitatii ei (sau poate tocmai de aceea), gogoasa se dovedeste o sursa excelenta de venituri pentru un intreprinzator care stie sa-i exploateze cele trei atu-uri: gustul bun, pretul mic, servirea rapida.
Daca privim in urma, observam ca vanzarea gogosilor s-a mentinut permanent la cote foarte ridicate, de vina fiind insa si eforturile de imbunatatire permanenta a imaginii produsului. Practic, imaginea este singura care s-a schimbat de-a lungul anilor, pentru ca reteta a ramas, in mare, aceeasi. Asadar, acelasi produs, dar intr-o noua prezentare: un punct de lucru cochet, stralucind de curatenie, vanzatori amabili si cu uniforme elegante, gogosi ambalate in pungi viu colorate si, mai ales, un proces de productie la vedere, realizat cu ajutorul unui echipament estetic, rapid si performant.
Echipamentul constituie, de fapt, cheia intregii afaceri. Este vorba, in principiu, de un ansamblu de trei elemente care functioneaza automat si care dau procesului de productie un caracter continuu, eliminandu-se astfel timpii morti. Cele trei elemente sunt: o cuva (1) care se incarca cu aluat si care scuipa gogosile gata portionate intr-o baie de ulei incins (2), unde ele se deplaseaza usor, avand timp sa se prajeasca. La un anumit moment (calculat), gogosile sunt intoarse pe partea cealalta cu ajutorul unei palete automate (3), dupa care cad intr-un sertar metalic, de unde vanzatorul le ia pentru a le pune in pungi si a le oferi clientilor. Un asemenea echipament functioneaza fie cu energie electrica, fie cu gaz, costa in jur de cateva mii de dolari si se prezinta in mai multe variante constructive, cu dimensiuni diferite si capacitati de productie diferite (productia poate ajunge si la 2.400 de gogosi pe ora!).

Avantajele afacerii

Titlul acestui articol nu este o exagerare. Gogosile, covrigii calzi si, uneori, pateurile cu branza sunt cam singurele produse pentru care se mai formeaza cozi in Romania, si nu ocazional, ci aproape tot timpul. Asadar, produsul satisface la modul optim preferintele consumatorilor si acesta este primul avantaj.
Apoi, vanzarile pot atinge cote excelente fara prea mari eforturi. E suficient ca punctul de vanzare sa fie amplasat intr-un loc circulat si sa aiba un aspect atractiv, care sa starneasca interesul trecatorilor. Asemenea locuri circulate sunt destule: zone pietonale, statii de autobuz, centre comerciale, scoli, licee, stadioane, piete, parcuri etc., plus ca punctul de vanzare (in varianta mobila) se poate deplasa el catre consumatori, atunci cand se contureaza o situatie cu potential: un spectacol in aer liber, o conferinta, ca sa nu mai vorbim de aglomerarile din statiunile turistice, in timpul sezonului.
Al treilea avantaj este dat de investitia relativ redusa. Odata ce ati procurat echipamentul si ati amenajat standul, grosul investitie s-a cam dus. Nu va trebuie un sediu al firmei (afacerea o puteti conduce de acasa) si nici personal numeros, deoarece functionarea standului poate fi asigurata de numai doi oameni. De altfel, afacerea este ideala pentru o asociatie familiala.

O problema si solutia ei

Asa cum am spus mai devreme, echipamentul constituie cheia afacerii: el da rapiditate procesului de productie si tot el da acea imagine de profesionalism care ii impresioneaza placut pe clienti. In plus, el contribuie in mod consistent, alaturi de reteta aluatului, la calitatea gogosilor. Problema este de unde se poate procura un asemenea echipament?
Iar solutia o reprezinta aducerea lui din import. Producatorii occidentali de masini automate pentru gogosi activeaza de mult timp in domeniu si au reusit sa puna la punct o oferta competitiva pe toate planurile. Doi astfel de producatori sunt firmele americane Lil’ Orbit si Belshaw. Ca o paranteza, in oferta firmei Lil’ Orbit figureaza si echipamente pentru producerea clatitelor – un produs care, in Romania, nu se comercializeaza inca asa cum merita.

(sursa Revista Omului de Afaceri)

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: