Marketing pe scurt

1. Reguli pentru copywriteri(*)

Scriitorul ceh Bogumil Hrabal ar fi fost, fara indoiala, un copywriter groaznic. El este autorul celei mai lungi fraze puse vreodata pe hartie – 128 de pagini! – in conditiile in care specialistii in reclama sunt unanim de acord ca, in domeniul publicitatii, o fraza nu trebuie sa depaseasca doua randuri (cca 17 cuvinte). Textul ar trebui, bineinteles, sa includa si propozitii/fraze de 5 sau 10 cuvinte, astfel incat lectura sa devina comoda si sprintara. Alta regula: fara neologisme, fara cuvinte rare, fara complicatii stilistice! Chiar si cei mai sofisticati oameni apreciaza limbajul simplu. E adevarat, metaforele sugestive sau jocurile de cuvinte inspirate pot da sare si piper textului, cu conditia sa nu se abuzeze de ele, pentru ca altfel distrag atentia cititorului de la mesajul care trebuie transmis. Nu uitati: cititorii trebuie sa fie fermecati de produs, nu de abilitatile literare ale copywriter-ului. Gene Schwartz, unul dintre numele grele in domeniu, spunea: „Textul publicitar este vitrina transparenta care permite trecatorilor (cititorilor) sa vada produsul in toata splendoarea lui“. 

2. Bombardamentul media

Conform companiei Big Research (S.U.A.), publicul foloseste mai multe mijloace media simultan. Astfel, in timp ce asculta radioul, 60% din consumatori intra pe Internet, aproape 50% citesc ziarele si in jur de 18% se uita la televizor. Chiar si direct mailing-ul are de suferit: 75% din cei care parcurg o scrisoare de vanzare fac acest lucru cand urmaresc un program la televizor. Ca urmare, mesajul reclamei dvs. nu se afla in lupta doar cu indiferenta consumatorului, ci si cu mesajele altor reclame pe care el le receptioneaza simultan. Din acest motiv, in viitorul nu foarte indepartat s-ar putea ca o reclama eficienta sa fie doar aceea care il invadeaza pe potentialul client pe mai multe canale media, intr-un interval de timp foarte scurt, determinandu-l sa memoreze, vrand-nevrand, mesajul.

3. Rolul caricaturilor in reclama

Cand rasfoiesc un ziar, putini cititori pot trece peste benzile desenate sau peste caricaturi fara sa se opreasca si sa le acorde atentie. Imaginea unui personaj desenat care spune ceva intr-un balon care ii iese din gura este irezistibila – practic toti cititorii manifesta o curiozitate puternica si vor sa afle despre ce e vorba. Iata asadar motivul pentru care benzile desenate pot fi folosite cu succes in reclama scrisa. Ele atrag atat de eficient atentia incat pot prelua rolul headline-urilor (titlurilor), acela de a determina cititorul absent si indiferent sa aloce cateva secunde parcurgerii reclamei.

(sursa Revista de Afaceri, Bani si Profit)

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: