Publicitate… trasnita!

Breadvertising, coolertising, bookvertising, stampvertising… O noua limba? Nicidecum. Este vorba doar de niste simpli termeni care denumesc forme inedite, de ultima ora, de a-ti face publicitate. Sa le luam pe rand:
Breadvertising
Publicitate pe punga din hartie in care se introduce painea-bagheta. De obicei, aceasta punga este imprimata cu numele producatorului de faina care aprovizioneaza brutaria respectiva – un lucru interesant, poate, pentru alte brutarii, dar cu relevanta zero pentru cumparatorul de paine. Mult mai potrivit ar fi un mesaj adresat omului obisnuit, un mesaj care poate fi extrem de consistent (si de convingator), dat fiind ca spatiu e destul: oferte de petrecere a vacantelor, diverse produse pentru gospodarie, ba chiar primele pagini dintr-un roman nou-aparut, ca o invitatie de a intra in prima librarie intalnita in cale.
Coolertising
Publicitate pe rezervoarele de apa potabila amplasate in birouri, sali de asteptare, centre comerciale. E un simplu abtibild pus pe rezervor, dar cu efect foarte bun. Amplasarea unei asemenea reclame in 1.400 de puncte, in S.U.A., a permis firmei Unilever sa obtina o crestere cu 34% a vanzarilor pentru un anumit produs (Dove Cool Moisture), iar canalul de televiziune CBS a apelat la aceasta forma de publicitate pentru promovarea a doua dintre serialele sale.
Bookvertising
Publicitate pe niste invelitori de protectie pentru carti, care sunt distribuite gratuit in librarii. Este una dintre cele mai tari gaselnite in Japonia, unde oamenii merg mult cu metroul sau cu trenul si isi umplu timpul citind. Produsul arata ca o cutie de carton desfacuta, in care cartea este practic impachetata, in doi timpi si trei miscari. Dupa impachetare, invelitoarea se prinde cu o capsa (se impiedica astfel sifonarea sau murdarirea cartii), iar reclama tiparita pe ea este plimbata peste tot, zilnic, de mii de japonezi. Clientii care cumpara publicitate au grija ca macheta lor sa aiba un design cat mai atractiv, deoarece modelele cele mai reusite de invelitori se epuizeaza cel mai rapid.
Stampvertising
Publicitate pe pielea clientului. La propriu. Despre ce este vorba? Stiti, desigur, ce strategie folosesc managerii discotecilor in cazul clientilor care vor sa paraseasca pentru scurt timp localul: le aplica pe dosul palmei o mica stampila care dovedeste ca acestia au achitat deja intrarea. Ei bine, stampila respectiva poate purta si ea un mesaj promotional, chiar daca suprafata disponibila este foarte mica. Numele unei companii sau al unei bauturi este suficient. In Australia de exemplu, unde aceasta forma de publicitate este intalnita in aproape orice club, se aplica peste 2.500.000 de stampile in fiecare an. O modalitate foarte eficienta de reclama pentru firmele interesate de tinerii din segmentul 18-32 de ani.

(sursa Revista de Marketing dinamic si Excelenta in Vanzari)

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: