Cum sa diminuati stresul membrilor echipei pe care o conduceti

Grija pentru starea psihica a personalului poate parea neimportanta. Dar nivelul de stres al salariatilor este direct proportional cu gradul de nervozitate in firma si cu numarul conflictelor dintre angajati si invers proportional cu eficienta muncii. Stresul se reflecta in bilantul contabil al firmei.
In plus, cand stresul devine parte din cotidian, se ajunge in situatia de a pierde angajatii loiali si de calitate. Aceia dintre ei care nu vor pleca catre firmele concurente, vor munci cu mai putina tragere de inima, iar rezultatele lor vor fi slabe.
Este suficienta o privire peste bilantul contabil pentru a observa ca, atunci cand stresul scapa de sub control, atat creativitatea, cat si productivitatea au de suferit.
Ce se poate face pentru imbunatatirea starii de spirit a angajatilor si reducerea stresului?
1. Primul obiectiv ce trebuie atins pentru combaterea stresului la locul de munca este depistarea problemelor de care se lovesc in mod obisnuit personalului firmei.
Cereti chiar salariatilor sa indice care sunt motivele de iritare cele mai frecvente. Poate ca cele mai multe dintre acestea nu vor putea fi rezolvate, dar exista totusi sansa ca macar o parte din tensiunea care apasa umerii lor sa fie eliminata.
2. Acordati salariatilor mai mult „spatiu vital”.
In special in cazul firmelor mici, angajatul traieste uneori cu impresia ca patronul se uita tot timpul la el „peste umar” si il supune unui control permanent.
Libertatea de a-si amenaja locul de munca asa cum doreste sau acordarea unei puteri sporite de decizie sunt primii pasi catre rezolvarea acestei probleme.
3. Nu dati exagerat de multe sarcini angajatilor de inalta performanta.
In cele din urma, stresul va castiga teren si productivitatea lui va avea de suferit. Salariatul trebuie sa isi poata stabili singur limita pana la care poate fi solicitat si el trebuie incurajat sa comunice superiorilor daca sarcinile care i-au fost atribuite sunt prea multe sau prea grele.
4. Evitati lucrul peste program.
Salariatii au astfel timpul necesar si pentru rezolvarea problemelor din afara serviciului, cat si pentru refacerea fortelor. Un angajat cu o viata personala implinita poate suporta mai usor tensiunea de la birou.
Desigur, exista perioade, cum ar fi cele de criza sau atunci cand apar urgente, cand singura solutie ramane prelungirea lucrului si dupa orele de program. Dar si efectul acestor perioade poate fi diminuat prin acordarea unor zile libere suplimentare.
5. Prezentati personalului obiectivele concrete ale firmei si implicati-i in atingerea lor.
Atunci cand oamenii inteleg ce incearca sa realizeze conducerea companiei, precum si faptul ca pentru atingerea acestui scop este necesara o mobilizare totala a intregului personal, ei se pot adapta unei stari de stres mai intens, pentru o perioada mai lunga de timp.
Simtindu-se „in misiune”, capacitatea lor de a face fata tensiunii creste simtitor, respectandu-se conditia ca patronul sa reuseasca sa le impartaseasca angajatilor din entuziasmul sau.
(sursa Revista de Management pluristratificat)

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: