Oportunitati de afaceri: Conceperea de software pentru firme

10.000-20.000 de euro. Atat poate ajunge sa coste un soft specializat pentru gestiunea unei companii, un soft care se poate realiza in cateva luni, cu o investitie minima: in principiu, nu va trebuie decat un calculator, licenta pentru softurile pe care le folositi la randul dvs. si un angajat cu cunostinte solide in programare. Asta daca nu sunteti dvs. insiva un talent intr-ale programarii.
Desigur, nu toate comenzile au o asemenea anvergura, de zeci de mii de euro, dar afaceri foarte bune se pot face si cu softuri mai simplute, care sunt gata in cateva zile si costa de la 150 euro in sus. Important este sa intelegeti de la bun inceput ca utilizatorii produsului dvs. nu sunt niste specialisti IT si ca, in consecinta, pot aparea reclamatii privind modul greoi de utilizare sau neintelegerea tuturor functiilor si optiunilor. Cu cat se reduce timpul acordat asistentei tehnice si teoretice acordate clientilor pentru folosirea programului, cu atat veti putea sa va ocupati mai mult de partea de management si de promovare a afacerii. Daca programul pus la punct de dvs. constituie o solutie clara pentru o problema majora si cu care se confrunta multi, nu este exclus sa puteti trai doi-trei ani doar din vanzarea lui. Trebuie doar sa ajungeti la clientii potriviti. Cam 10-15% din clientii unei firme de sofware vin in urma recomandarilor din partea celor care au fost multumiti de produsul cumparat, dar mai ales de serviciile oferite.

Intreprinzatori care au reusit in acest domeniu
1) Pasiunea lui L.M. pentru programe de calculator s-a nascut in facultate, la sfarsitul anilor ’80, dar primele cunostinte adevarate in domeniu le-a acumulat dupa Revolutie, pe cont propriu, din manualele de specialitate nou aparute atunci in Romania. „Un manual original cu limbajul de programare Linux costa atunci cat doua salarii, dar asta nu m-a impiedicat sa-l cumpar pentru a ma documenta”, isi aminteste L.M.
Lansarea in afaceri s-a produs in 1991 cand, impreuna cu patru prieteni, a infiintat o firma care comercializa computere si componente hard. Afacerea mergea foarte bine si ii dadea suficient de lucru, astfel ca nu mai avea timp si de partea de software, adevarata lui pasiune. Dar dupa ce piata distributiei si vanzarii de computere s-a cristalizat si a intrat sub umbrela a doar catorva firme puternice, a fost nevoit sa renunte la aceasta activitate si sa se orienteze spre software.
Primele programe le-a realizat impreuna cu asociatii sai si ele s-au bucurat de aprecierea clientilor, fapt care le-a dat incredere in viitorul afacerii. Au descoperit rapid ca valoarea unui program creste daca el este conceput conform datelor, stilulului si profilului fiecarui client, dar asta presupunea o documentare speciala pentru domeniul caruia ii era destinat respectivul program. Un astfel de program trebuie sa contina termenii de specialitate folositi de utilizator, dar mai ales procedurile si functiile de care el are nevoie. „Pentru a realiza un program de contabilitate performant am urmat un curs de specialitate si am facut rost de toata legislatia in domeniu, astfel incat acesta sa poata fi folosit de client cat mai eficient”, spune L.M.
Dupa ce toti cei cu care a infiintat firma au plecat sa lucreze in strainatate, el a reusit sa impuna pe piata cele sapte programe de serie puse la punct pana atunci: 1) contabilitate si gestiune economica, 2) evidenta salariatilor, 3) contabilitate in partida simpla, 4) automatizare a corespondentei, 5) calculul intretinerii la asociatiile de locatari (proprietari), 6) un program destinat restaurantelor si 7) un program pentru curatatorii si spalatorii. Principalii clienti ai firmei sunt companiile mici si mijlocii, atat din domeniul productiei cat si din cel al serviciilor, dar si persoane fizice autorizate. „Am gasit destul de usor primii clienti, in general prin simple anunturi in ziar, dar si prin oferte directe, prin sistemul de scrisori prin posta si pe Internet”, spune L.M. Iar in privinta dezvoltarii firmei, cifrele sunt cele mai edificatoare: cifra de afaceri a crescut constant, chiar si cu 300% pe an, ajungand acum la 50.000 de dolari, pentru o firma cu doar cativa angajati.

(sursa Revista Omului de Afaceri)

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: