Oportunitati de afaceri: Un restaurant unde iti gatesti singur

Este, daca vreti, un fel de iesire la un gratar, doar ca nu la iarba verde, ci intr-un restaurant. In sala acestui restaurant, pe langa mese, se afla o mare lada frigorifica unde sunt expuse tipuri variate de carne si branzeturi. Langa aceasta este o tejghea de unde pot fi servite bauturile. Urmeaza un gratar imens unde fiecare isi poate frige singur ceea ce doreste, si un bufet, de unde se pot servi salate asortate. In final, doi chelneri pot lua comenzile sau pot servi desertul. Plata se face la casa, unde fiecare client duce un bon pe care persoana care i-a furnizat alimentele indica ce s-a consumat.
Clientela unui restaurant self-service este constituita mai ales din tineri de pana in 30 de ani si eventual din familii cu copii. In general, prima data se intra intr-un astfel de restaurant din curiozitate. Cei care revin o fac datorita atmosferei placute, lejere si destinse din restaurant. Pentru ei, restaurantul self-service reprezinta un loc unde isi pot lua pranzul sau cina altfel; un loc unde, prin forta lucrurilor, este mai usor sa cunosti oameni si unde poti manca bucata de carne care ti-a facut cu ochiul, pregatita asa cum doresti, cheltuind mai putin decat intr-un restaurant obisnuit. Pentru intreprinzator, restaurantul reprezinta oportunitatea de a desfasura pe cont propriu o activitate unica in felul ei, capabila sa produca o cifra de afaceri destul de mare, cu costuri mai mici decat cele ce caracterizeaza un restaurant obisnuit. Timpii de preparare a portiilor sunt redusi la minimum, personalul din sala la fel, iar in bucatarie nu este necesara prezenta bucatarului, adica a profesionistului care intr-un restaurant capata retributia cea mai mare.
Factori de risc
* Nu exista loc pentru improvizatii. De aceea este indicat sa aveti experienta in domeniul alimentatiei publice.
* Nu este usor sa gasiti un spatiu adecvat pentru desfasurarea acestei activitati: nu sunt multe spatiile dotate (sau care pot fi dotate) cu o hota puternica de ventilatie (un horn) care sa capteze in intregime fumul produs de gratar.
* Persoanele care supravegheaza sala trebuie sa fie foarte atente la clienti (mai ales la cei tineri) care doresc sa “se joace cu focul”.
* Pentru a putea conta pe un flux continuu de clienti, trebuie sa modificati des oferta proprie: de la traditionalii mititei la carnaciori si frigarui, de la diverse feluri de branza la peste. Dar nu numai atat. Amatorii de gusturi noi vor fi atrasi de posibilitatea de a gusta, de exemplu, carne de strut sau de prepelita.
* Pentru a evita ca in local sa persiste puternicul miros de carne la gratar, trebuie ca pe langa hota instalata deasupra gratarului sa utilizati si un sistem de schimbare a aerului capabil sa functioneze cu maxima eficienta.
* Pentru ca in timpul verii sa nu scada numarul clientilor (din cauza caldurii produse de gratar), ideal ar fi ca restaurantul sa aiba si o terasa unde sa fie amplasate mesele in sezonul estival.
* Atentie la alegerea furnizorilor! Produsele trebuie sa fie foarte proaspete si de buna calitate, iar pretul – considerabil mai mic decat cel de magazin pentru a permite un adaos profitabil (aproximativ 35%).

(sursa Revista Omului de Afaceri)

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: