O metoda mai putin ortodoxa de a castiga clienti

In SUA, cu ani buni in urma, oamenii s-au inghesuit cu disperare sa cumpere bilete la un anumit spectacol de varietati de pe Broadway. Motivul? In presa aparusera anunturi prin care cei mai mari critici ai vremii in domeniul divertismentului ridicau in slavi spectacolul respectiv: “Pur si simplu stralucitor! Nu-l ratati sub nici o forma!” (Frank Rich) sau “O incantare de la inceput pana la sfarsit!” (Walter Kerr). Anunturile respective ascundeau insa o smecherie pe care producatorul spectacolului o pusese la punct pentru a atrage lumea la spectacol: cei citati nu erau adevaratii Frank Rich si Walter Kerr, ci niste cetateni absolut obisnuiti care, intamplator, purtau acelasi nume cu cei doi mari critici. Producatorul ii gasise in cartea de telefon si ii invitase sa vada gratuit spectacolul, dupa care ii rugase sa-si spuna parerea. Foarte simplu, foarte ingenios si foarte eficient. Nu foarte cinstit, e-adevarat, dar acest lucru a contat mai putin, pentru ca, ulterior, nimeni n-a putut sa afirme cu toata convingerea ca fusese vorba de o inselatorie: persoanele citate erau cat se poate de reale, vazusera intr-adevar spectacolul si isi exprimasera opinia. Iar producatorul nu facuse decat sa publice in presa aceste opinii.
Povestea aceasta este un exemplu clasic de reclama care isi atinge scopul principal – acela de a aduce clienti. Ca o paranteza, sa nu credeti cumva ca reclamele de top, prezentate la “Noaptea devoratorilor de publicitate”, sunt intotdeauna mari aducatoare de clienti. Un clip apreciat de publicul unui asemenea spectacol s-ar putea sa fie un esec din punct de vedere al vanzarilor atrase. Iar reciproca este si ea valabila: un clip mai putin umoristic si mai putin atragator s-ar putea sa determine o explozie a vanzarilor, datorita faptului ca reuseste sa capteze atentia segmentului de piata caruia i se adreseaza. O reclama eficienta nu este cea care place tuturor, ci aceea care atrage atentia cui trebuie.
Eficienta unei reclame se bazeaza de fapt pe niste reguli foarte simple, conturate de-a lungul deceniilor de oameni a caror competenta rezultata din practica nu poate fi pusa la indoiala (David Ogilvy, de exemplu). Este vorba de 9 reguli pe care orice creator de reclama ar trebui sa le aiba permanent in cap, dar care, ca orice reguli, pot fi incalcate cu succes, in anumite conditii.

(sursa Revista Omului de Afaceri)

Anunțuri

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: