Oportunitati de afaceri: Imprimeuri pe hartie igienica

Hartia igienica este un produs de larg consum despre care specialistii in marketing spun ca face parte din categoria bunurilor „low-involvment”. Asta inseamna ca procesul de achizitionare presupune o implicare minima din partea consumatorului, cu alte cuvinte nu stai prea mult pe ganduri cand cumperi. Lucru valabil si pentru alte bunuri, gen sapun sau pasta de dinti, al caror volum de vanzari este un indicator al gradului de civilizatie al unei societati. Dar inchipuiti-va acum ce efect ar avea aceasta hartie igienica daca ar fi imprimata cu un mesaj publicitar, o caricatura, un text haios, un logo sau o imagine (pe toata lungimea rolei). Trecand peste falsa pudoare, ea ar constitui o adevarata oportunitate de afaceri. Un stand intr-un supermarket in care sa expuneti si sa vindeti acest produs ar atrage multi clienti si tot ce ati avea de facut dvs. ar fi sa preluati comenzile de la cei interesati (ce imagine sau ce text isi doresc sa imprime) si sa le transmiteti unei tipografii cu care colaborati. Evident, puteti avea si propriul echipament necesar tiparirii, dar aceasta ar presupune o investitie mai mare. Oricum, daca va hotarati sa demarati afacerea, tineti cont ca aveti un avantaj major: sunteti primii pe piata autohtona.
O afacere noua
Comercializarea de hartie igienica imprimata este o noutate chiar si pentru piata americana, cu atat mai mult pentru piata noastra. Afacerea a cunoscut un adevarat boom in toamna anului 2001, cand o companie din California a scos pe piata suluri pe care erau tiparite chipurile unor dictatori si ale unor teroristi. La pretul de 5 $ pentru un set de patru suluri, intreprinzatorul nord-american a vandut atunci mai mult de 10.000 de bucati, atat prin propriul magazin, cat si on-line. In 2002, o companie din Germania l-a imitat oarecum, lansand pe piata hartia igienica tiparita cu texte din romane politiste (nemtii au mers pe ideea ca toaleta este „unul dintre putinele spatii unde oamenii mai citesc”). Iar, ulterior, cateva agentii de publicitate din Marea Britanie au inceput sa foloseasca intens, ca suport pentru mesajele clientilor lor, hartia igienica. Iata, deci, o afacere noua pe care o puteti aborda si dvs. Un magazin sau un stand la care sa vindeti acest produs nu presupune o investitie prea mare. Nu aveti nevoie decat de un computer pe care sa prelucrati ceea ce-si doresc clientii sa tipareasca, sa va faceti un stoc de hartie, sa preluati comenzile si apoi sa le dati in lucru la o tipografie. Pe hartie pot fi tiparite mesaje publicitare, imagini, caricaturi, literatura, mesaje haioase, benzi desenate, anecdote etc., in general orice, in policromie sau la o culoare, cu o singura mentiune impusa de conditiile tehnice ale procesului de tiparire: este vorba de o aceeasi imagine imprimata, care se repeta pe toata lungimea sulului de hartie.
Despre tehnica de imprimare
Hartia si cerneala

In general, hartia igienica este disponibila gata taiata la dimensiunile standard. Trebuie sa stiti insa cateva lucruri suplimentare despre acest material, daca ati decis sa porniti afacerea. Aceste cunostinte va vor prinde bine in relatia pe care o veti avea cu lucratorii din tipografie, pentru ca este foarte important sa pareti niste profesionisti in domeniu. Hartia este un strat subtire de fibre vegetale si, in cazul multor sortimente, compozitia prezinta si fibre de lemn. Hartia in sul continuu se fabrica astfel: fibrele de lemn curg intr-o sita din sarma, care determina fibrele sa se alinieze paralel cu directia de agitare. Pe masura ce apa curge, „tesatura” este capabila sa se ridice, dupa care este trecuta prin niste tamburi, pentru a indeparta surplusul de apa, apoi peste rulourile de uscare care indeparteaza apa ramasa. Hartia astfel obtinuta este apoi tratata, netezita si bobinata. Cerneala folosita la tiparire trebuie sa aiba o formula speciala care sa nu atace pielea, sa fie organica, non-toxica, biodegradabila si sa nu pateze. In general sunt folosite cernelurile pe baza de apa, datorita posibilitatilor de reciclare a apelor reziduale rezultate in urma procesului de imprimare.
Tehnica de tiparire
Pentru a tipari ceva pe hartie igienica, se foloseste o tehnica numita flexografie (utilizata si la imprimarea pe servetele, hartie pentru ambalaje sau pe tapet). In mare, aceasta presupune urmatoarele: hartia de imprimat trece printr-o retea de cilindri rotativi acoperiti cu cauciuc sau fotopolimeri. Placa tipografica este stropita cu cerneala, care apoi este transferata prin contact direct pe suprafata materialului brut. Se folosesc de regula cerneluri cu uscare rapida, pe baza de apa (cu vascozitate mica), fiind astfel respectate normele de protectie a mediului. Apa reziduala generata in urma procesului de tiparire poate fi purificata cu usurinta. Este o tehnica utila cand se doreste tiparirea unui volum destul de mare de hartie, deoarece permite reproducerea atat la o culoare, cat si in policromie.
(sursa Revista Omului de AFACERI )

Anunțuri

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: