Oportunitati de afaceri: Inchiriere de casute postale in sistem privat

Ati incercat vreodata sa inchiriati o casuta postala in Bucuresti? Daca da, inseamna ca stiti ce nebunie e cu aceste casute. Cererea este mult mai mare decat oferta si singura sansa sa obtineti o asemenea casuta este sa va puneti bine cu functionarele de la oficiile postale ca sa va anunte cum se elibereaza vreuna. Dar chiar si asa rezultatul e incert, pentru ca cei care au deja casute stiu foarte bine cum se prezinta situatia si n-au nici un chef sa ramana “pe drumuri”. Ca urmare isi prelungesc cu constiinciozitate contractul de inchiriere.
Situatia s-ar putea ameliora insa prin infiintarea unor centre private de casute postale.
Cine sunt clientii?
O casuta postala este necesara in foarte multe situatii. De exemplu, atunci cand cutia dvs. de la parterul blocului unde locuiti nu prezinta nici un fel de siguranta si va dispar adesea scrisorile. Sau, alta situatie, cand dati un anunt matrimonial si nu doriti sa primiti corespondenta pe adresa de acasa, ca nu cumva sa va treziti cu vreun psihopat la usa, furios ca nu i-ati raspuns la scrisori. Si, bineinteles, exista cazul firmelor particulare care primesc multa corespondenta, in special comenzi, si care au nevoie de un loc sigur unde sa primeasca aceasta corespondenta.
Pretul pentru inchirierea unei casute postale la un oficiu al Regiei “Posta Romana” ajunge in acest moment chiar si la 15 lei/luna (exista tarife diferentiate), iar contractul se incheie de obicei pe un an intreg. Daca ati fost vreodata intr-un astfel de oficiu, ati vazut cum este pozitionat fisetul (dulapul) cu casute postale: el este amplasat asa incat sa desparta spatiul oficiului in doua zone, una publica – unde clientii vin si deschid casuta lor cu o cheita ce le-a fost inmanata la incheierea contractului de inchiriere – si o alta zona destinata doar functionarilor oficiului – unde are loc sortarea corespondentei sosite si repartizarea ei pe casute. (Casutele sunt de fapt niste cutii paralelipipedice din lemn sau metal care la capatul dinspre zona publica au o usita cu cheie, iar la celalalt capat sunt complet deschise sau pot avea si acolo o usita.)
Ce dotare va este necesara pentru demararea afacerii?
Centrul dvs. privat ar trebui sa fie organizat dupa modelul descris mai sus. In principiu, aveti nevoie de un spatiu amplasat la parterul unei cladiri dintr-o zona usor accesibila, de un birou-tejghea si de un dulap cu casute postale. Acest spatiu este suficient sa aiba chiar si numai 12-15 mp, deoarece dulapul se poate incastra in zidul exterior astel incat clientii sa-si verifice casutele direct din strada. Iar spatiul interior l-ati folosi doar pentru sortarea si repartizarea corespondentei sau pentru oferirea de servicii inrudite: expediere de faxuri, vanzare de timbre, plicuri, vederi etc. O varianta de luat in seama ar fi sa amenajati un asemenea centru (cu casutele orientate spre in afara) la parterul unui bloc din apropierea unei piete, unde accesul, prin definitie, este foarte usor.
Cateva detalii
Important este ca pe adresa unde va functiona centrul dvs. privat sa fie inregistrat un destinatar clar, anume chiar firma dvs., deoarece toata corespondenta clientilor va sosi pe aceasta adresa. Astfel, cand cineva trimite o scrisoare unui client al dvs., el nu va scrie pe plic, la destinatar, “D-lui Popescu”, ci “Firmei Inchirieri S.R.L., strada, numar, bloc, apartament, localitate”, plus un numar de cod care va va permite dvs. sa stiti in care casuta veti pune scrisoarea respectiva. Toata corespondenta va sosi asadar pe o singura adresa, cea a dvs., si acolo va fi repartizata catre clienti. (Atentie, intregul concept prezentat in aceste pagini se refera la corespondenta simpla – scrisori sau mici colete cu valoare redusa – si nu la expedieri complexe, gen pachete in sistem ramburs, mandate s.a.m.d.)
Considerand ca o casuta are gura de 20 cm x 20 cm (ea trebuie sa fie suficient de incapatoare ca sa primeasca, asa cum am mentionat, si mici colete), rezulta ca un fiset de 2 m x 3 m poate contine 150 de casute. Inchiriate cu 2 $ pe luna, ele pot aduce un venit lunar de 300 $ si asta in conditiile in care nu aveti mare lucru de facut. Plus ca la aceasta suma se pot adauga veniturile din activitatile adiacente amintite mai sus.
Un aspect delicat
Afacerea are toate sansele sa mearga, mai ales daca ii faceti o promovare sustinuta si va construiti o imagine de firma foarte serioasa si de mare incredere. Exista insa si un factor de risc: legislatia privind functionarea unui centru privat de inchirieri de casute postale este destul de neclara. Gandind in mod logic, dvs. nu faceti decat sa primiti pe adresa dvs. o corespondenta bogata si nu e treaba nimanui ce faceti mai departe cu ea. Daca vreti ca ulterior s-o sortati si s-o impartiti unor clienti, de ce v-ar impiedica cineva?
Legea nr. 83 din 12 iulie 1996 privind serviciile postale face referire la ceea ce se-ntampla pana in momentul cand corespondenta ajunge la destinatie, deci, cel putin in principiu, n-ar exista motive ca initiativa dvs. sa intre sub incidenta acestei legi (care lege nu contine de altfel nici macar un singur rand despre inchirierea casutelor postale, in general). Totusi, dat fiind ca faceti concurenta “Postei Romane”, s-ar putea sa va treziti la un moment dat ca vi se pun bete-n roate.

(sursa Revista Omului de Afaceri)

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: