Succes in loc de stres, 3 reguli de urmat

Descoperiti aici clasificarea principalilor factori care ne provoaca stresul de zi cu zi. Si, bineinteles, cum sa reactionati la ei atunci cand „va ataca”, astfel incat sa reduceti la minimum tensiunea nervoasa generata de stres.

1. Acceptati ceea ce nu puteti schimba.
Este imposibil sa modificati ceea ce s-a intamplat pana in clipa de fata. Totul este prins in inchisoarea trecutului si nimic nu poate evada de acolo. Nu va irositi energia incercand sa schimbati istoria. Nu aveti nici o sansa. Nu va plangeti ca ati ratat o oportunitate, fiti pregatiti sa nu o pierdeti si pe urmatoarea. Daca ati pierdut foarte mult investind gresit, recuperati ce mai puteti recupera si cautati o noua investitie. Nu incercati sa recastigati un client important care s-a jurat sa nu mai faca afaceri cu dvs., strangeti randurile si cautati un alt client la fel de profitabil. Daca cineva v-a facut un mare rau, nu cheltuiti timp si resurse ca sa va razbunati. Uitati, iertati, luati – eventual – totul de la capat si urmariti-va obiectivul. Eliberati-va din catusele trecutului. Clipa de fata este singura realitate.

Ce sa faceti?
Luati un pix si o foaie de hartie. Scrieti tot ceea ce vi s-a intamplat in trecut si va produce o stare de stres, de neliniste, de incordare ori de cate ori vi le aduceti aminte. Aprindeti o bricheta sau un chibrit si dati foc tuturor necazurilor. In realitate nu e chiar atat de simplu sa scapati de umbrele trecutului. Dar perseverati si straduiti-va sa uitati. Evitati in mod constient sa va framantati vizavi de ceea ce este de-acum istorie. Odata cu trecerea timpului, veti uita cu siguranta ranile din urma.
2. Schimbati ceea ce va sta in putere
Singurul control real pe care il avem este cel vizavi de gandurile si actiunile noastre imediat urmatoare.
De aceea, e bine sa nu reactionam brusc la ce ni se intampla, la actiunile ori remarcile celor din jur.
Un client nervos si pus pe harta va abordeaza exact cand sunteti cu nervii la pamant. Reactia imediata este de a-l da in suturi pe usa afara. Abtineti-va. Realizati ca un angajat a facut neintentionat o greseala. Va vine sa dati cu el de pamant. Nu sunteti doar el si dvs. in birou. Abtineti-va.

Ce sa faceti?
Cand simtiti un impuls puternic de a reactiona imediat, opriti-va. Bagati-va mainile in buzunare, nu spuneti nimic si indepartati-va cativa pasi.Ganditi. Cautati cea mai buna solutie. Abia acum reactionati.
Greseala angajatului. Asteptati pana cand ramaneti intre patru ochi cu angajatul dvs. Nu criticati niciodata pe cineva in public. Si nu spuneti „Esti un neispravit“, ci „Procedand astfel, clientul s-ar putea sa nu mai cumpere de la noi“.

3. Evitati ceea ce nu puteti controla ori schimba
Spre exemplu, nu lasati afacerea dvs. sa ajunga sa fie dependenta de un singur furnizor sau de un singur client.
Nu va incredeti intr-un partener pe care il cunoasteti de foarte putin timp, care va promite „marea cu sarea” si va cere acum un avans consistent. Practicati intotdeauna scepticismul sanatos, actionati cu prudenta si ocoliti pe cat posibil situatiile pe care nu le puteti controla.

(sursa Revista de Afaceri, Bani si Profit)

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: