Ce cuprinde cel mai bun program de fidelizare a angajatilor?

Ce cuprinde cel mai bun program de fidelizare?
E greu de crezut ca poate avea cineva raspunsul complet la aceasta intrebare… Oamenii sunt diferiti de la tara la tara, de la companie la companie, de la regiune la regiune. Este posibil ca angajatii din Timisoara sa fie foarte incantati de un abonament gratuit la o sala de fitness, in vreme ce angajatii din Craiova sa-si doreasca abonament la meciurile echipei de fotbal.
Din pachetul de tehnici de fidelizare pe care vi-l prezentam in cele ce urmeaza, suntem convinsi ca veti alege elementele care se potrivesc cel mai bine firmei dumneavoastra. Asadar, un program ideal de fidelizare in firme poate cuprinde:
1. Cresterea salariului in functie de vechimea in firma.
Tehnica este foarte raspandita si se traduce printr-un procent (puteti porni cu 5%) adaugat la salariul angajatului care a ramas inca un an in companie.
2. Asigurare medicala pentru angajat si, eventual, pentru familia acestuia.
In conditiile in care stim cum se prezinta sistemul sanitar de stat in Romania, un card la o clinica privata este un beneficiu major.
3. Credite cu dobanda preferentiala acordate de companie.
Un angajat care-si poate achizitiona un nou autoturism cu bani pe care firma i-a imprumutat, in conditii excelente, desigur, este un angajat care nu se gandeste sa plece.
4. Preluarea anumitor cheltuieli ale angajatului.
Foarte raspandita peste hotare, tehnica a prins si in Romania. Pe scurt, firma ii plateste angajatului chiria, cheltuielile cu gradinita sau cu studiile copiilor. Orice cheltuiala preluata de firma este un beneficiu ce duce la fidelizare.
5. Actiuni in companie.
Puteti oferi actiuni angajatilor foarte importanti sau puteti oferi cote reduse ca volum, dar foarte importante ca fidelizare, tuturor angajatilor. De asemenea, angajatii din posturile-cheie pot fi facuti „partener“.
6. Locuri de parcare.
Numai cei ce nu stau in orase supra-aglomerate nu vor aprecia acest program de
fidelizare. In plus, angajatii nu vor mai intarzia pe motivul „nu am avut unde sa parchez masina“.
7. Abonament la un salon de frumusete.
Doamnele, in special, vor aprecia foarte mult aceast program de fidelizare. Negociati un contract pentru toata firma si veti obtine preturi foarte bune de la un astfel de salon.
8. Abonament la un club de fitness si piscina.
Cum pe piata sunt tot mai multe oferte ale cluburilor de fitness, va fi simplu sa alegeti una si sa faceti abonamente angajatilor. Puteti sa oferiti, ca bonus, abonamente la pret redus unui insotitor pe care angajatul il desemneaza.
9. Gradinita pentru copii.
Daca sunteti administratorul unei firme mari, atunci o gradinita pentru copiii angajatilor este o idee excelenta. De asemenea, puteti incheia parteneriate cu o cresa/ gradinita care sa aiba grija de copiii angajatilor dumneavoastra atunci cand acestia sunt la serviciu. Un microbuz care sa-i ia si sa-i aduca acasa va fi foarte bine primit!
10. Autoturism pentru cazurile de urgenta.
Este foarte posibil ca nu toti angajati sa aiba masini personale sau sa beneficieze de masini de serviciu. In aceste conditii, un parc de 2-3 autoturisme la care sa aiba acces, in conditii foarte bine stabilite, oamenii dumneavoastra este un excelent program de fidelizare.
Sfatul nostru
In cazul in care le-ati achizitionat angajatilor masini de serviciu, e bine sa va ganditi ca, dupa finalizarea perioadei de leasing, sa le vindeti acestora chiar si la un pret modic. Veti observa cum, imediat, toate costurile mari de intretinere a parcului auto vor disparea ca prin farmec, iar angajatii dumneavoastra vor fi mult mai atenti in trafic!
11. Politica de promovare transparenta si bazata pe profesionalism.
Este foarte important ca angajatii sa stie unde sunt si unde pot ajunge, care sunt posturile la care pot aspira. Comunicati permanent pozitiile libere si modul in care acestea pot fi accesate.
12. Vorba dulce, mult aduce!
S-a dovedit, nu stiintific, ci prin studii practice, ca o vorba buna spusa unui angajat, o recunoastere a unui lucru bine facut, un „bravo“ reprezinta, de multe ori, un beneficiu mai mare decat banii.
13. Zile suplimentare de concediu.
Cu cat angajatul sta mai mult in firma (avand performante, desigur), cu atat mai multe zile de concediu trebuie sa aiba. 2 zile pentru fiecare an in companie este un alt program de fidelizare exceptional.
14. Concedii platite.
Ofertele tot mai numeroase ale agentiilor de turism va ofera posibilitatea de a trimite angajatii in concedii cu preturi derizorii. Compania poate suporta in intregime sau o parte din aceste costuri. Nu uitati ca este mult mai ieftin sa pastrati angajatii actuali decat sa formati altii noi.
15. Prime de sarbatori sau pentru evenimente speciale.
O prima de Paste, una de Craciun si de ziua angajatului reprezinta un bonus pe care acesta il va percepe cum se cuvine. Beneficiul este legat, din nou, de programul de fidelizare.
16. Incurajati ideile angajatilor.
Nu doar oamenii de vanzari pot veni cu idei bune in acest domeniu, tot asa cum nu doar responsabilul cu calitatea produselor detine adevarul absolut pe segmentul sau. Incurajand ideile fiecarui angajat, veti descoperi, printre miile de idei stupide sau inaplicabile, si cateva care vor duce la progresul firmei.
17. Creati un mediu de lucru relaxat.
Google si Microsoft sunt renumite in acest domeniu. La Microsoft se lucreaza in bermude, se doarme la serviciu. La Google sunt mese de ping-pong pe fiecare etaj. Mai ales daca firma trebuie sa fie creativa, mediul relaxant nu trebuie sa lipseasca!
18. Team-building.
Un week-end la munte, coborand pe Bistrita cu barca, este o ocazie extraordinara de a-i face pe angajati sa relationeze mai bine. si, in acelasi timp, este un alt program eficient de fidelizare.
19. Formare profesionala.
Incurajati angajatii sa mearga la cursuri si seminarii, sa se inscrie la programe de master sau de doctorat. Pe langa faptul ca veti avea angajati mai competenti, veti avea si un element de fidelizare in plus.
20. Respectati-va angajatii.
Ultima, dar nu cea din urma tehnica de fidelizare. Respectul este cel mai important lucru in orice companie. Un angajat respectat este un angajat care munceste cu mai mult entuziasm si care se gandeste foarte rar la plecarea din firma.

(sursa Revista de Management pluristratificat)

Anunțuri

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: