Lasati greselile sa va imbunatateasca marketingul!

  Daca ati facut o greseala de marketing, inseamna ca ati creat premisa pentru ca vanzarile dumneavoastra sa creasca. Asigurati-va doar ca nu veti repeta aceleasi greseli.
   Vi s-a intamplat sa trimiteti o scrisoare de vanzare si sa primiti un raspuns straveziu? Ati creat un website si, dupa un timp, ati avut surpriza neplacuta de a constata ca nu il viziteaza aproape nimeni? Ati lucrat din greu la redactarea unui articol pentru a constata, ulterior, ca doar cateva persoane l-au citit si chiar mai putine v-au contactat?
   Sa fim sinceri – toata lumea face greseli! Diferenta dintre invingatori si invinsi, in afaceri, este aceea ca invingatorii isi recunosc greselile si le evita pe viitor. De fiecare data cand sesizati o eroare de marketing si reusiti sa o corectati, acesta se va imbunatati direct proportional. Expertii in marketing au ajuns experti in marketing numai dupa ce si-au petrecut cea mai mare parte a timpului facand mult mai multe greseli decat v-ati putea imagina! Intre timp, insa, au si invatat ceva din ele.
Pasii gresiti sunt de obicei urmatorii:
1. Faptul  de a incepe actiunea de marketing concentrandu-va in special pe propriile produse si servicii, in loc sa va concentrati pe problemele clientilor.
2. Faptul de a folosi o „eticheta generala” prin care vorbiti despre afacerea dumneavoastra, in loc sa elaborati o singura fraza care sa se adreseze fara ocolisuri nevoilor clientilor.
3. Faptul de a redacta un articol sau de acrea un slogan ori un titlu de site web fara a va fi petrecut putin timp, inainte, pentru a descoperi care sunt cuvintele magice, care au darul de a atrage clientii.
4. Faptul de a va pierde timpul (atat al dumneavoastra cat si al clientilor) impingand inainte prea multa informatie despre dumneavoastra, in loc sa ii impingeti pe clienti in idei de care sunt cu siguranta interesati.
5. Faptul de a nu pune la dipozitie potentialilor clienti o oferta gratuita care sa ii atraga in baza dumneavoastra de date.
6. Faptul de a uita sa mentineti o legatura permanenta cu potentialii clienti.
7.
Faptul de a crea un site web fara a avea o imagine clara in minte despre cum veti proceda pentru a atrage vizitatori, precum si despre ce anume doriti ca acestia sa faca o data ajunsi pe site-ul dumneavoastra.
8. Faptul de a nu elabora strategii si oferte pentru a transforma clientii potentiali in clienti reali si clientii reali in clienti fidelizati care sa raspandeasca vestea despre calitatea afacerii dumneavoastra.
Daca ati facut una dintre greselile de mai sus, fiti sigur(a) ca nu sunteti nici pe departe singurul(a). Dar daca doriti sa prosperati, nu repetati la nesfarsit aceleasi greseli.
Daca nu reusiti sa obtineti rezultatele scontate, cautati o noua strategie, modificati-va tacticile si operati modificari in modul de lucru.
Strategia:
Bazati-va marketingul pe un set univoc de principii. Este vital sa aveti o strategie si un plan de marketing bine definite. Folositi intotdeauna abordarea corecta – adica pe cea potrivita contextului.
Tacticile:
Planificati-va marketingul astfel incat eforturile individuale sa fie organizate si sa se insumeze eficient, contribuind la cladirea afacerii dumneavoastra.
Modul de lucru: 
Asigurati-va ca toate piesele individuale ale marketingului dumneavoastra rezoneaza cu segmentul de piata luat in vizor, cu publicul-tinta, caruia trebuie sa nu incetati sa ii atrageti atentia pentru a-l determina sa actioneze in sensul dorit.
Fixati-va strategia si tacticile testand idei noi, pastrandu-le pe cele care s-au dovedit functionale si lasandu-le deoparte pe cele cu motorul stricat. In cazul in care, de pilda, ati scris o carte, iar respectiva carte nu s-a vandut prea bine, este cazul sa incercati identificarea variabilelor care ar fi putut afecta vanzarile.
Poate ca este vorba despre titlu, despre pret, ori despre absenta bonusurilor. Reflectati asupra tuturor aspectelor si incercati sa operati modificari. Testati un alt titlu, rescrieti scrisoarea de vanzari, stabiliti un alt pret, oferiti (alte) bonusuri si urmariti ce se intampla in continuare, in ce fel se schimba – daca se schimba – atitudinea cumparatorului.
In functie de obiectiv si de termenul limita pentru realizarea acestora, ar fi bine sa va ganditi foarte serios la a nu va mai baza doar pe propriile greseli! Da, e adevarat! Este bine sa va bazati si pe greselile celorlalti. Bazati-va cu incredere pe experienta celor care, gresind si constientizandu-si erorile, au ajuns experti, specialisti pe anumite sectoare de activitate.
Atata vreme cat veti dori sa ramaneti in lumea oamenilor de afaceri, nu veti ajunge niciodata in situatia in care sa spuneti si sa credeti ca nu mai este cu putinta sa gresiti.

Infailibilitatea in afaceri este un mit neverosimil. Dimpotriva, cu cat gresiti mai mult si, in acelasi timp, cu cat va identificati mai bine si mai rapid erorile si invatati din ele, cu atat mai devreme veti reusi sa va imbunatatiti marketingul si cu atat mai multi clienti veti atrage.

(sursa Revista de Afaceri, Bani si Profit)

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: