Servicii de machiaj profesionist

 Un machior profesionist poate primi 50 $ pentru sedintele foto (munca sa durand practic doua, trei ore), 500 $ pentru un videoclip, iar daca are sansa sa semneze un contract cu producatorul unui film, onorariul poate ajunge si la 3.000 $ pe luna.
Machiajul profesionist este, asadar, o buna oportunitate de afaceri din cel putin trei motive: 1) potentialul pietei este foarte mare. Practic, tot ce inseamna show business depinde, intr-o mai mica sau mai mare masura, de machiaj. Astfel, nimeni nu poate aparea la televizor fara sa treaca mai inainte prin mainile specialistului in machiaj, lucru valabil si pentru fotomodelele de pe copertele revistelor, precum si pentru artistii care urca pe scena; 2) demararea activitatii nu necesita investitii mari, deoarece nu este nevoie de un sediu propriu, cu dotari si amenajari speciale; 3) activitatea poate fi practicata si ca o ocupatie secundara.
Intre machiajul profesionist si cel obisnuit, prestat la un salon de cosmetica si intretinere, exista cateva diferente majore:

  • in primul rand, sunt produsele cosmetice, total diferite de la un caz la altul. Ceea ce se afla in prezent pe piata autohtona sunt produse comerciale de machiaj utilizate numai pentru situatiile comune, de zi cu zi. Produsele profesionale destinate unui make up profesionist sunt aduse numai din import sau prin intermediul reprezentantelor unor producatori renumiti, specializati pe acest tip de produse;
  • in al doilea rand, este tehnica de aplicare. Pentru realizarea unui make up profesionist produsele cosmetice se aplica intr-o anumita ordine, cu parcurgerea unor etape.

Cine sunt clientii?
Clientii vin din domenii foarte diverse: cinematografie, teatru, productii de televiziune (indiferent ca este program de stiri sau de divertisment, live sau inregistrat), productii de clip muzical sau publicitar, sedinte foto pentru reviste, postere, cataloage, calendare etc. sau prezentari de moda.
In cadrul fiecareia dintre situatiile enumerate mai sus exista modalitati specifice de lucru. Spre exemplu, in cazul filmelor, make up artistul trebuie sa tina cont daca filmarea se face pe pelicula, pe banda video sau pe o camera digitala. In functie de situatie, se impune un mod diferit de aplicare, cu produse diferite, de o anumita consistenta – la un film realizat cu o camera digitala, aplicarea unui strat gros de machiaj iese prea mult in evidenta, pentru o filmare pe pelicula stratul trebuie sa fie cat mai subtire, iar in cazul unei sedinte foto machiajul poate sa fie cat mai gros.
Intr-un fel se aplica produsele cosmetice pentru o mireasa care vine la un salon de cosmetica pentru un make up de ocazie si in cu totul altfel se aplica un machiaj de mireasa pentru o actrita care joaca acest rol intr-un film. Din punct de vedere cantitativ, pentru mireasa reala se aplica doar 30% din produsele pentru actrita-mireasa.
Cand lucreaza pentru o productie cinematografica, un make up artist primeste scenariul de la regizor si incepe sa analizeze fiecare personaj in parte, mai ales daca e vorba de un film de epoca. Este necesara o munca suplimentara de documentare: trebuie studiate albume, fotografii, picturi din perioada respectiva, pentru a vedea cum se prezentau oamenii atunci, ce toalete se purtau, ce coafuri erau la moda etc., pentru a patrunde in spiritul epocii respective. Machiorul face o munca de creatie, colaborand direct cu regizorul, cu operatorul de imagine sau cu tehnicianul de la lumini.
Si tot make up artistul trebuie sa faca si efectele speciale: arsuri, rani, taieturi, vanatai, masti (pentru filmele horror). La realizarea unui efect special deosebit sunt necesare ore intregi de munca: de exemplu, pentru personajul Frankenstein din productia cu acelasi nume, actorul Robert De Niro statea la pupitrul de machiaj noua ore, avand de filmat o scena care dura numai cinci sau zece minute.

(sursa Revista Omului de Afaceri)

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: