7 motive pentru a nu va neglija bugetul!

Daca tot ceea ce am amintit pana aici despre bugete nu este suficient, iata inca 7 argumente pentru care, daca nu aveti inca un buget, trebuie sa va apucati de el chiar dupa citirea acestei actualizari. Sau, daca aveti deja un asemenea instrument financiar, e momentul sa va reconsiderati pozitia fata de importanta sa si sa-l consultati oricat de des este posibil. In cazul cifrelor, niciodata nu este prea mult (ca bani in conturi sau ca ore petrecute cu analiza lor).
Fara alte comentarii, iata cele 7 motive pentru a nu va neglija bugetul.
Motivul nr. 1
Bugetul va ajuta sa va controlati banii. Afacerea in care v-ati investit resursele financiare trebuie atent monitorizata, iar bugetul este unul din mijloacele de… supraveghere. De multe ori, cel mai eficient.
Motivul nr. 2
Bugetul va ajuta sa supravietuiti in UE. Nu e nici gluma si nici dramatizare. Mai ales daca aveti o firma mica, principala grija in primii ani de UE este sa supravietuiti, iar bugetul va spune cum stati.
Motivul nr. 3
Bugetul va ajuta sa va dezvoltati. Odata rezolvata problema supravietuirii, puteti sa va ganditi la dezvoltare. Bugetul firmei va spune cum este cel mai bine sa va alocati resursele pentru indeplinirea obiectivelor.
Motivul nr. 4
Bugetul va lasa sa dormiti linistit. Nimic mai important! Numai un om de afaceri lipsit de experienta nu stie cat de important este sa stii permanent pe ce bani te poti baza.
Motivul nr. 5
Bugetul inseamna a actiona, nu a reactiona. Castigatorii pe piata afacerilor sunt intotdeauna cei ce actioneaza, care fac lucrurile sa se intample. Cei care doar reactioneaza au sanse minime sa ia o bucata mare de tort. Bugetul va ajuta sa actionati.
Motivul nr. 6
Bugetul inseamna management modern. A administra o afacere in 2007 inseamna stapanirea tuturor mijloacelor managementului performant. Iar bugetul nu trebuie sa lipseasca dintre ele.
Motivul nr. 7
Bugetul va asigura liniste din partea actionarilor. Daca firma pe care o conduceti are mai multi actionari, bugetul inseamna transparenta si incredere din partea actionarilor. Adica un „carburant“ deosebit de important pentru derularea afacerii.
Ca in marketing, trebuie sa existe un bonus. Iar acest bonus este, in cazul acestui articol, motivul nr. 8: bugetul va ajuta sa alocati mai eficient resursele. Coordonarea mai multor departamente, cu probleme diferite si oameni diferiti, inseamna resurse, atat financiare, materiale, cat si de personal. Un buget corect intocmit va garanteaza echilibrul in alocarea acestor resurse.
(sursa Revista de Afaceri, Bani si Profit)

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: