Angajatii creativi va ajuta sa depasiti cu bine criza

Creativitatea este un proces de gandire care ne ajuta sa generam idei noi. Un manager inzestrat cu creativitate vede lucrurile dintr-o perspectiva neasteptata si permite originalitatii sale sa se manifeste sub diverse forme: idei noi, solutii noi, proiecte noi.
Inovarea este aplicarea practica a unor idei noi in vederea atingerii obiectivelor organizatiei intr-un mod cat mai eficient. Fara inovare, o firma continua sa faca ceea ce a facut si in trecut, ceea ce este o formula sigura pentru stagnare si, in cele din urma chiar pentru faliment. In schimb, o firma inovatoare are toate sansele sa se dezvolte si sa cunoasca succesul.
Pentru a avea inovare este nevoie de idei creative. Inovarea se bazeaza pe simbioza dintre oameni creativi si organizatii creative. Astfel, firmele nu pot fi inovatoare fara a avea oameni capabili sa aiba idei creative, iar acestia din urma nu-si pot dezvolta creativitatea in organizatii care le inabusa sau care le limiteaza procesul creativ.
Asadar, succesul depinde de relatia dintre generarea ideilor si colectarea, selectarea si conversia ideilor selectionate in inovatii practice.
O idee creativa poate fi neobisnuita, chiar bizara sau excentrica, dar inovatiile trebuie sa fie folositoare, realizabile si eficiente.
O firma cu cateva sute de angajati poate sa subziste economic datorita creativitatii a 5-10 angajati, oamenii creativi fiind persoane de patrimoniu pentru un manager.
Scurt test pentru a verifica daca lucrati intr-o organizatie inovatoare
O firma in care se manifesta indiferenta sau chiar ostilitate fata de ideile noi nu va putea fi creativa. Verificati daca in organizatia dvs. se intalneste vreuna dintre situatiile urmatoare:
1. De cele mai multe ori, managerii asculta cu plictiseala expunerea unei idei venite din partea unui subaltern.
2. Este formulata cerinta ca un angajat care are o idee sa scrie un raport detaliat in care sa probeze viabilitatea ideii respective.
3. Se intampla adesea ca managerul care este abordat pentru a i se comunica o idee sau o propunere sa-i indice angajatului o alta persoana din firma cu care acesta ar trebui sa discute – gest care poate fi interpretat ca un mod subtil de a spune
„Lasa-ma in pace, nu am timp de pierdut cu prostiile tale.”.
4. Este instaurata politica usilor inchise, la care se adauga o secretara „cerber”.
5. Angajatii sunt criticati pentru vina de a fi generat idei care nu au dat rezultatele dorite.
Daca cel putin una dintre situatiile de mai sus este valabila in compania dvs., este necesar sa creati conditiile unei organizatii creative, sa stimulati si sa incurajati creativitatea angajatilor dvs.
Permiteti-le angajatilor sa gandeasca liber. Nu toate sarcinile de serviciu trebuie sa fie rezolvate prin proceduri „batute in cuie”!
Atunci cand in activitatile firmei apar probleme sau situatii noi, sugerati-le angajatilor ca asteptati de la ei sa fie creativi.
Asigurati-va ca angajatii dvs. stiu exact cum si cui sa transmita ideile noi si ca exista in cadrul firmei un sistem care sa le colecteze si sa le valorifice.
(sursa Revista de Resurse Umane)

Anunțuri

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: