Cum realizati cel mai eficient buget de venituri si cheltuieli

Cine spune ca exista o reteta-tip a intocmirii unui buget de venituri si cheltuieli este ori inconstient, ori… analist (din specia celor ce vin la televiziune si ne impuie capul cu fel si fel de trasnai privind mersul economiei romanesti si mondiale). Ei bine, o astfel de reteta nu exista! Si nu exista din simplul motiv ca nu exista nici doua companii identice ca doua picaturi de apa.
Factorii interni si factorii externi contribuie la asigurarea unui climat propriu fiecarei afaceri, asa ca, pentru realizarea celui mai bun buget de venituri si cheltuieli, asezati-va comod in fata hartiei sau a computerului si identificati din ce se compun (ne referim, desigur, la cifre) urmatoarele doua secvente:
Secventa „Venituri“
– venituri din vanzarea de produse finite,
– venituri din vanzarea de materii prime,
– venituri din prestarea de servicii.
Secventa „Cheltuieli“
– cheltuieli de personal,
– cheltuieli de formare profesionala,
– cheltuieli cu organizarea de evenimente (cursuri, targuri, expozitii),
– cheltuieli de intretinere si reparatii,
– cheltuieli cu chirii,
– cheltuieli cu asigurari,
– cheltuieli de reclama si publicitate,
– cheltuieli de transport,
– cheltuieli de deplasare,
– cheltuieli cu serviciile bancare,
– cheltuieli cu serviciile executate de terti,
– cheltuieli cu materiile prime,
– cheltuieli administrative,
– cheltuieli cu materiale consumabile,
– cheltuieli cu energie si apa,
– cheltuieli de leasing,
– cheltuieli cu comisioane si onorarii,
(Aceasta lista poate continua in functie de cheltuielile pe care le faceti, fie si sporadic.)
Introdus intr-un fisier Excel, bugetul de mai sus arata ca in imaginea urmatoare:

IMPORTANT
Un buget de venituri si cheltuieli este un instrument care va indica in orice moment starea de sanatate a companiei dumneavoastra. Fara o analiza atenta si periodica insa bugetul este inutil. De asemenea, bugetul presupune si un efort permanent (incarcarea informatiilor, verificarea lor si analiza rezultatelor) care, daca este neglijat fie si o luna sau doua, duce la anomalii ce va pot furniza date eronate. Cu alte cuvinte, decat sa faceti un buget si apoi sa-l uitati prin cine stie ce computer, mai bine renuntati. Desi, asa cum spuneam, fara buget nu existati ca afacere…
(sursa Revista de Afaceri, Bani si Profit)

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: