Cat de mare este cererea pentru produsul dvs.?

Exista cazuri in care, de-a lungul unui sezon sau al unui an, se vand sute de mii sau chiar milioane de exemplare dintr-un produs nascut dintr-o inspiratie de moment si care satisface o nevoie banala. Un exemplu sugestiv este cel al unui produs extrem de simplu si de ingenios – un tub flexibil care se monteaza in capatul tevii de la chiuveta din bucatarie si care impiedica apa sa improaste totul in jur cand se da drumul la robinet. In plus, acest tub fiind flexibil, permite dirijarea jetului catre toate colturile chiuvetei, usurand curatarea acesteia. Inventatorul nu a trebuit sa explice distribuitorilor ce avantaje aduce produsul lui – acest lucru era evident.
Uneori, insa, nu este nevoie decat de o varianta noua a unui produs absolut comun, caz ilustrat de lansarea pe piata americana a… zmeului de hartie cu imbunatatiri. Timp de aproape 50 de ani, toti copiii din Statele Unite s-au jucat cu zmeele marca “High Flyer”, carora li se atasau cozi din diverse materiale. Produsul era unic pe piata si se parea ca nu exista cerere pentru un nou articol. Dar, la un moment dat, au aparut variante mai sofisticate, mai rezistente, mai scumpe, dar si mai amuzante. Noile zmee aveau doua aripi mobile si puteau face o multitudine de acrobatii. Oamenii le-au vazut zburand, au dorit sa incerce si ei si astfel a aparut noua clasa de consumatori, caci utilizatorii acestei jucarii nu mai erau copiii, ci parintii lor.
Felul in care se poate determina cat de mare va fi cererea pentru un produs depinde de prezenta sau lipsa anterioara a acestuia pe piata. Unele afaceri, cum ar fi de exemplu un salon de coafura, ofera servicii a caror cerere a fost deja determinata in general. In orice oras sunt o multime de intreprinzatori care conduc saloane de coafura. Acelasi lucru este valabil si pentru atelierele de reparatii sau magazinele alimentare. In acest caz, problema consta doar in alegerea unui amplasament bun si in asigurarea unor servicii de calitate la preturi cat mai mici. Scapati astfel de o sarcina extrem de dificila, nemaifiind necesar sa construiti cererea, deoarece aceasta cerere exista deja.
In cazul produselor specializate, nevoia pietei exista, dar aceasta este mai limitata din cauza procentului redus al consumatorilor care le folosesc. Serviciile de astrologie sau vanzarea ziarelor in limbi straine sunt exemple de acest tip. Dar, chiar daca piata este limitata, cererea poate fi suficient de puternica. Daca aveti singurul anticariat dintr-un oras mare, sansele ca sa faceti afaceri foarte bune sunt extrem de crescute.
In concluzie, intotdeauna cand intentionati sa oferiti un nou produs sau serviciu, TREBUIE sa testati gradul de acceptare din partea consumatorilor, pana cand veti avea un indiciu clar ca exista o cerere potentiala (aici chiar si profesionistii se mai inseala…).

(sursa Revista Omului de Afaceri)

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: