Organizator de seminarii

Vanzarile scad… Angajatii cei mai buni pleaca la firmele concurente… Clientii profita de niste lacune in contractele incheiate si nu achita facturile pentru marfa livrata… Soferii firmei fac trei drumuri ca sa rezolve o problema… etc., etc. Iata doar cateva situatii in care managerul unei firme are nevoie de cateva sfaturi competente legate de rezolvarea unor dificultati sau de niste informatii care sa-i permita imbunatatirea modului de a face afaceri. Dar asemenea sfaturi si informatii nu pot fi oferite decat de specialisti, adica de acei oameni cu o experienta bogata in domeniul de interes al managerului respectiv, care pot identifica rapid solutii la problemele acestuia. Si aici apar cateva neajunsuri: specialistii fie sunt greu de gasit, fie nu au timp sa acorde consultante individuale, fie colaboreaza deja cu firme de consultanta ale caror tarife orare nu sunt deloc incurajatoare pentru intreprinzatori.
Ce s-ar intampla, insa, daca mai multi manageri care au un interes comun, de exemplu organizarea sistemului de vanzari online, ar beneficia de o consultanta colectiva, sub forma unui seminar la care sa fie invitat un consultant de o valoare recunoscuta? Avantajele ar fi certe: fiecare manager ar plati mult mai putin pentru know-how-ul primit, iar consultantul ar fi remunerat mult mai consistent decat in cazul unei sedinte individuale, in conditiile in care informatiile oferite nu si-ar pierde din concretete si utilitate. Toate dificultatile legate de implementarea acestei solutii ar fi de natura organizatorica, in sensul ca trebuie contactati specialistii potriviti, trebuie gasita o sala in care sa se desfasoare seminarul, trebuie pusa la punct actiunea de promovare pentru atragerea celor potential interesati, trebuie calculate taxele de participare astfel incat sa fie acoperite onorariile si celelalte cheltuieli etc. O persoana dinamica si inzestrata cu putere de convingere ar putea demara aceasta activitate de organizator de seminarii, activitate care in S.U.A. are deja o traditie de cateva zeci de ani.

(sursa Revista Omului de Afaceri)

Lasă un comentariu