Berarie

Romanii consuma in jur de 70 de litri de bere pe an/cap de locuitor, nu foarte mult daca ne gandim ca cehii, liderii la nivel european, ajung la 160 de litri, iar nemtii (alt popor mare amator de bere) – la 118. Cu toate acestea, situatia se prezinta foarte bine, cel putin din punctul de vedere al producatorilor autohtoni de bere: Brau Union, Interbrew, United Romanian Breweries, Bereprod si Ursus Breweries. Aceste companii, care detin 70% din piata, au vandut in primele noua luni ale lui 2006 aproape 10 milioane hl, cat in intreg anul 2004. Consumul este asadar in crestere, ceea ce dovedeste cat de populara este aceasta bautura in Romania.
Si, daca exista consumatori, logic ca trebuie sa existe si locuri unde ei sa poata… consuma. Dosarul de fata va propune sa deschideti o berarie, una de dimensiuni reduse, dar foarte primitoare si atractiva pentru clienti. O berarie care sa va aduca un profit lunar de cateva mii de euro.
Scurt istoric al berariilor in Romania
Se poate spune ca, in Romania, berariile adevarate au aparut in primii ani de dupa 1990, odata cu patrunderea pe piata romaneasca a marcilor de bere de calitate, la preturi rezonabile. Sistemul de distributie dezvoltat si foarte bine pus la punct al marilor producatori de bere, cu experienta pe pietele internationale, a facut ca peste noapte berea sa se vanda si sa se consume aproape la orice colt de strada. Cresterea spectaculoasa a ofertei de bere nu a dus insa numai la marirea consumului, ci a stimulat si dezvoltarea unor localuri specifice unde se consuma preponderent bere.
Primii care au dat tonul au fost tot investitorii straini sau oamenii de afaceri romani cu experienta in strainatate. Au aparut astfel pub-urile – localuri englezesti, irlandeze sau scotiene, gandite exclusiv pentru oamenii de afaceri straini care traiesc in Romania (ex-pats). Ca urmare, ele au fost amenajate in stil traditional, in spatii foarte mici, de obicei in subsolurile vechilor cladiri din centrul orasului (cellar-pubs), unde la orele de varf, adica mai mult noaptea, nu incap nici macar toti clientii casei, daramite cei ocazionali. Succesul acestor pub-uri a fost asigurat inca de la deschidere, tinand seama ca ele patrundeau pe un teritoriu virgin.
Cererea pentru localuri gen pub-berarie este in continuare foarte mare, fapt demonstrat de infiintarea a numeroase astfel de localuri in ultimele luni, uneori chiar la cativa metri unul de celalalt, cum sunt pub-urile”707″ si „Planters” din Piata Romana. Datorita extinderii acestui tip de berarie selecta, de import, clientii au devenit eterogeni, printre straini amestecandu-se tot mai multi romani, in special din randul celor cu venituri mari. In consecinta, alaturi de sortimentele traditionale de bere Guiness sau Budweiser, aici a inceput sa se bea si Tuborg, Stela si Ursus. Daca pub-urile straine au fost infiintate rapid, cu investitii masive din strainatate, intreprinzatorilor autohtoni au avut nevoie de ani buni pentru a veni cu o oferta similara ca profesionalism, plecand de la nivelul unor mici terase si extinzandu-se in timp. Terasa nu reprezinta insa o afacere propriu-zisa, pe termen lung, pentru ca ea poate functiona doar pe perioada verii, iar profitul este limitat. De aceea insistam pe ideea unei micro-berarii, asemanatoare ca idee cu pub-ul englezesc, care functioneaza intr-un spatiu redus (inchis, nu in aer liber) si care pune accent pe atmosfera. (sursa Revista Omului de Afaceri)

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: