Centru de scufundari pentru agrement

Tot mai multe lucruri despre care credeam ca nu exista decat in filmele americane patrund in peisajul autohton si devin accesibile unei parti tot mai mari a romanilor. Cine si-ar fi imaginat, in urma cu cativa ani, ca ar avea posibilitatea sa faca scuba diving, scufundari pe timp de noapte (night dive), la epave sau la stanci, fara sa fie nevoit sa se deplaseze in cine stie ce locatie exotica?
Astfel de aventuri au devenit realitate la o aruncatura de bat, pe litoralul romanesc, in locuri familiare majoritatii romanilor: Costinesti, Vama Veche, Agigea, Olimp, Tuzla etc. Ofertele de acest gen sunt astazi posibile in primul rand datorita entuziasmului dovedit de unii tineri indragostiti definitiv de mare si aflati mereu in cautarea unei doze suplimentare de adrenalina. In acest moment, exista foarte putine firme acreditate pentru a organiza scufundari. Afacerea va cunoaste, cu siguranta, o puternica dezvoltare in viitorul apropiat, mai ales ca tot mai multi romani isi inving teama de a se avanta intr-o lume subacvatica despre care nu au avut cunostinta decat din carti sau din documentarele de pe Discovery. Atunci cand vor exista suficienti amatori de astfel de incursiuni, vestea depre lumea mirifica de sub ape se va transmite rapid. Mergand pe ideea unor preturi deloc prohibitive si accentuand faptul ca perioada de antrenament pentru a incerca acest tip de senzatii tari este de numai cateva ore, firmele care organizeaza scufundari incep sa inregistreze, de la an la an, o crestere considerabila a numarului de clienti.
Doar cateva firme pe piata
Sezonul de scufundari in Marea Neagra dureaza din aprilie pana in octombrie, deoarece temperatura apei este ridicata pana toamna tarziu. Se poate spune ca perioada de scufundari este mai lunga decat sezonul estival (care incepe in mai si se termina in septembrie). Pe timpul iernii, companiile care organizeaza scufundari de agrement fie isi desfasoara activitatea pe unele lacuri din tara, fie organizeaza excursii in locuri mai calde – la Marea Rosie, de exemplu.
In ceea ce priveste posibilii clienti, acestia sunt reprezentati de toti cei care isi petrec concediile pe litoral. Teoretic, orice turist estival care dispune de 50 sau 100 de euro devine un posibil client. Desigur, turismul subacvatic se afla la inceput de drum, resimtindu-se o oarecare teama a oamenilor fata de accidentari si o reticienta fata de de nou si de necunoscut. Doar in ultimii doi ani se poate spune ca pe piata romaneasca s-a inregistrat o reala concurenta in domeniu – vorbim de existenta a patru sau cinci firme consolidate si care obtin profit.
Ca urmare, in acest an, aproape in toate statiunile de pe litoral au aparut centre de scufundari. Trebuie spus ca mai toti clientii sunt romani, iar mare parte dintre ei fie au vazut in Occident ce inseamna „scuba dive”, fie au urmat chiar ei cursuri de scufundari. De altfel, nici nu e greu sa-ti fidelizezi clientii, deoarce se spune ca cine a fost o data „injectat” cu doza de adrenalina pe care o ofera acest sport cu greu mai poate fi „dezintoxicat”.
Prezentarea afacerii
Oricine doreste sa descopere fata nevazuta a Marii Negre trebuie sa urmeze un instructaj de mai multe ore. Pentru aceasta este necesara inscrierea la cursurile unui centru abilitat in scufundari turistice. Pe litoralul romanesc, unul dintre cele mai cunoscute astfel de centre este Respiro Dive Center, condus de Serban Ionescu, la randul sau unul dintre cei mai buni scufundatori din tara. Povestea acestei afaceri se confunda cu povestea pasiunii lui Serban.
„Acum cativa ani, desi eram un pasionat al marii si inotam zilnic, habar nu aveam ce se ascunde sub apele marii. Momentul de cotitura a fost cand mi-am cumparat din curiozitate o pereche de ochelari de inot. Am ramas incremenit! Nu-mi venea sa cred ca statusem atatia ani la doi pasi de mare ignorand complet ce fel de minunatii isi duc viata acolo jos, in universul de langa digurile plajei Modern din Constanta”, povesteste Serban Ionescu. (sursa Revista Omului de Afaceri)

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: