Momentul propice pentru a va comunica pretul

In materie de preturi, iata un prim adevar: problema pretului se pune in momentul in care un client este de acord sa cumpere un bun sau un serviciu – si se gandeste, pe buna dreptate, daca poate sa-l plateasca!
De aici, cititorii dornici de a-si stabili un „pricing power“ pot trage concluzia necesitatii absolute de a amana anuntarea pretului, atata timp cat dorinta de a cumpara, a potentialilor lor clienti, nu a depasit acest stadiu – materializat prin punctul de echilibru din graficul prezentat. In caz contrar, pretul devine o variabila schimbatoare pentru aceia care nu stiu sa argumenteze avantajele pe care le ofera produsele lor. Daca nu au reusit sa stimuleze indeajuns dorinta la interlocutorii lor, nu le mai ramane decat sa accepte reduceri compensatoare. Cei care mai au indoieli in privinta acestui conflict – aproape matematic – intre dorinta si pret pot, cu siguranta, sa-si aduca aminte de vreo achizitie lipsita de logica, facuta de ei vreodata. In respectiva zi, condusi doar de imboldul propriei dorinte sau de interesul pentru un produs (masina, imbracaminte, calatorie etc.), ei s-au lasat in voia unei cheltuieli risipitoare… Si, totusi, atat de incantatoare. Cauza existentei dosarelor de datornici nu este alta! Apetitul consumatorilor excesiv de indatorati a depasit nu doar rezistenta la a plati, ci chiar si capacitatea de a putea s-o faca! In aceasta lumina, intelegem mai bine formulele – fiind vorba despre atentia acordata unei opere sau oricarui alt lucru dorit cu ardoare, „Este ceva nepretuit“ sau, inca, „A-si dori ceva cu orice pret“. Aceste expresii, transpuse in graficul nostru precedent, reprezinta o dorinta ajunsa la apogeu si o rezistenta redusa la zero privind ideea de a plati.
Pe acest din urma subiect, se pune o ultima intrebare. Este aplicabila si in cazul clientilor in scop profesional? Experienta pe care o am mi-a permis sa ajung la certitudinea ca o companie care resimte nevoia de a achizitiona un bun sau un serviciu stie cum sa-si gaseasca mijloacele financiare pentru a-si realiza proiectul. Aceasta, chiar si atunci cand nu si-a prevazut asa ceva in buget. Ceea ce este valabil si in cazul preluarii controlului unei societati comerciale pe care o ravneste, cat si pentru achizitionarea unui imobil sau a oricarei alte investitii. Oh, dorinta, cat ne stapanesti!

(sursa

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: