12 trucuri pentru a forma o echipa de succes

A crea o echipa este o provocare uriasa.

Angajarea unor oameni nu este de ajuns pentru ca acestia sa se numeasca o „echipa“. Prima intrebare care survine este daca vorbim despre un grup sau despre o echipa? O echipa este un grup de oameni cu un lider comun si ai carui membri sunt interdependenti, adica depind unul de altul pentru obtinerea de informatii sau alte lucruri necesare pentru atingerea obiectivelor comune ale echipei. Un grup reprezinta mai multi oameni care au si ei un sef, dar care raspund in fata acestuia individual, conform obiectivelor personale pentru atingerea carora nu depind de ceilalti membri ai grupului. Si in acest caz se poate vorbi intr-un anumit moment despre un „efort de grup“, dar este ceva care apare rar, in cazuri izolate si nimeni nu se poate astepta de la un grup sa reactioneze ca o echipa chiar si in conditii de forta majora.

Determinati mai intai daca lucrati cu un grup sau cu o echipa si abia apoi incepeti sa sudati o echipa de succes. Avantajul acesteia fata de grup este ca va puteti baza cu totul pe ea; angajatii sunt retinuti in firma si de sentimentul de apartenenta la echipa si este foarte bine ca ei sa inteleaga ca muncesc si unul pentru altul, nu numai pentru succese personale. Iata 12 trucuri care va vor ajuta sa construiti echipa de care aveti nevoie:

1. Va trebuie o fundatie pe care sa construiti
Cele mai bune echipe, spun specialistii, sunt cele care au investit timp in construirea unei fundatii care reprezinta un cadru de lucru comun pentru toti. „Cladirea“ propriu-zisa este reprezentata de infrastructura si dinamica echipei. Puteti incepe punandu-va urmatoarele intrebari: care este scopul echipei; care este rolul ei in atingerea obiectivelor firmei; care este obiectivul principal al echipei? Se poate intampla ca membrii echipei sa dea raspunsuri total diferite la fiecare dintre aceste intrebari si acest lucru este un dezastru. Dar se poate evita o astfel de situatie prin simpla informare la inceput a membrilor echipei cu privire la obiectivele generale si individuale, astfel incat fiecare sa stie care ii sunt responsabilitatile personale si care sunt cele ale echipei in ansamblu.

2. Echipa trebuie sa fie constienta de cele patru niveluri de dezvoltare
Acestea sunt urmatoarele: formarea, agitarea, normarea si activarea. Toti trebuie sa inteleaga ca echipa va progresa, dar se poate intampla sa aiba si perioade mai putin faste, in functie de multiple variabile cum ar fi plecarea unor membri sau diferite alte schimbari. Intrebati membrii echipei in ce stadiu de dezvoltare cred ei ca se afla si ce le lipseste pentru a avansa pe urmatorul nivel.

3. Luati „pulsul“ echipei
O puteti face in doua moduri diferite. O metoda ar fi sa faceti un mic sondaj initial care sa genereze date despre felul in care membrii percep interactiunile din cadrul echipei si functiile acesteia. Sondajul trebuie sa includa teme cum ar fi increderea, dedicatia, comunicarea si rezolvarea conflictelor in echipa. Aplicati un astfel de sondaj o data pe trimestru, pentru a determina progresul si prioritatile de dezvoltare ale firmei. Un alt mod de a lua „pulsul“ echipei este sa aveti discutii foarte deschise, periodic, despre ceea ce este bine sau rau in mersul echipei. Sustineti conversatii informale care au menirea de a tine toate canalele de comunicare deschise.

4. Evaluati
Identificati o metoda pentru a evalua comportamentul fiecarui membru al echipei in timpul lucrului. Acest exercitiu pune in lumina invariabil toate preferintele, contributiile fiecaruia si toti primesc in felul acesta informatii necesare pentru a se adapta si pentru a lucra mai eficient impreuna cu ceilalti. Pentru cei mai multi oameni, o astfel de evaluare si cunoastere a celor din jur sunt benefice pentru a se intelege si a comunica mai bine.

5. Echipa isi stabileste regulamentul de functionare
Nu asteptati sa apara conflicte pentru a stabili un regulament al echipei. Un astfel de regulament de ordine interioara, conceput de catre membrii echipei, trebuie sa specifice foarte clar toate limitele si regulile de comportament acceptate. Acest document lamureste ce se asteapta de la fiecare in parte si stabileste ce este acceptabil si ce nu se poate tolera. Desigur, un astfel de regulament suporta amendamente permanente si echipa trebuie sa stie ca nu este batut in cuie. Toti trebuie sa intre in posesia unei copii a regulamentului si fiecarui nou membru trebuie sa i se explice punct punct astfel incat sa poata aduce si el propriile amendamente la regulament.

6. Formati aptitudini de comunicare
Asigurati-va ca fiecare are aptitudinile necesare unei comunicari permanente si care sunt foarte importante de asemenea in aplanarea conflictelor, rezolvarea problemelor, ascultarea reciproca. Echipele in cadrul carora o astfel de comunicare este ceva obisnuit sunt mult mai productive, deoarece nu se pierde vremea, iar oamenii nu isi pun unii altora bete in roate. Se pare ca pregatirea si experienta personalului reprezinta doar jumatate din valoarea unei echipe, celalta jumatate o reprezinta abilitatile lor de comunicare.

(sursa )

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: