Anticariat pe Internet

Lui Gigel Chiazna ideea unui anticariat online i-a venit pe cand era student la facultatea de informatica: „Am vrut sa fac rost de ceva bani si totodata sa invat sa realizez site-uri”. Primele carti vandute au fost din biblioteca personala, apoi a revandut carti cumparate de la librarie la preturi vechi. Nu a avut in gand sa inceapa o afacere, dar a vazut ca vanzarea merge, asa ca, dupa ce si-a facut o baza de clienti fideli, a schimbat furnizorii: a inceput sa cumpere en-gros carti de la persoane particulare. Accesul la Internet a fost o reala provocare, chiar si pentru un student la informatica, asa ca tanarul intreprinzator si-a condus afacerea de la Internet-Café-uri.

Start in familie
In 2001, dupa ce a terminat facultatea, Gigel Chiazna si-a deschis o firma, in care l-a cooptat si pe fratele sau, Anton, de profesie economist. „Din fericire nu am avut nevoie de angajati, pregatirea mea de programator si a fratelui de economist ne-a permis sa ducem singuri totul”, explica Gigel cum au reusit sa mai scuteasca niste cheltuieli. Investitia initiala nu a fost prea mare, pentru ca proaspatul informatician avea acum un calculator personal, iar sediul l-au amenajat in apartamentul lui.

Au fost cheltuiti aproximativ 10 milioane de lei pentru deschiderea societatii comerciale Anticariat Online SRL si 200 de dolari, taxa anuala pentru locatia web, a carei realizare si promovare a fost pasul imediat urmator. Un numar mare de accesari ale paginii web o plaseaza printre primele rezultate ale cautarilor cu motoarele specializate. Prin urmare, cu cat site-ul e mai accesat, cu atat el este mai usor de gasit. De aceea, dezvoltarea si promovarea librariei virtuale este o activitate permanenta, astfel incat lansarea unei versiuni imbunatatite sa aiba loc de doua ori pe an.

Avantaje si dezavantaje
Principalele plusuri ale unei librarii virtuale fata de librariile „offline”, cum numeste Gigel Chiazna magazinele de carte clasice, trebuie sa fie securitatea si promptitudinea onorarii comenzilor. „Asa reusim sa pastram clientii multumiti de serviciile noastre si ne atingem scopul: sa avem o baza de cumparatori permanenti, fideli.” Unii clienti nu sunt insa obisnuiti cu acest mod profesionist de a lucra. Spre exemplu, cineva a facut odata o comanda si, convins ca va dura cel putin o saptamana pana la livrare, a plecat in concediu. „Norocul nostru a fost ca, pentru comenzile peste o anumita suma, obisnuim sa sunam clientii la cateva zile dupa ce expediem comanda, aproximativ cand trebuie sa ridice coletul”, povesteste Gigel Chiazna. „Am sunat clientul respectiv ca sa aflam ca era la mare, prin urmare nu avea cum sa ridice coletul. In final insa a rezolvat, trimitand pe altcineva sa ridice comanda.”

(sursa )

Anunțuri

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: