Cum sa recunoasteti angajatul de care aveti nevoie; 4 pasi pentru a stabili profilul dorit al candidatului

Realizarea profilului dorit al candidatului pentru un post vacant din organizatia dvs. este o operatie premergatoare procesului de recrutare si selectie. Profilul dorit al viitorului angajat va ajuta sa intelegeti ce fel de persoana cautati si ce anume trebuie sa verificati in timpul interviului de selectie.

Profilul dorit al candidatului trebuie sa contina:

caracteristici personale de tip 1;
caracteristici personale de tip 2;
competente generale la locul de munca;
competente profesionale specifice postului.

Caracteristici personale de tip 1

Aceste caracteristici se refera la profilul general al angajatului companiei dvs. Pentru a vedea daca un anume candidat intruneste aceste caracteristici este necesar ca, in timpul interviului, sa verificati in ce masura persoana respectiva:

Corespunde profilului de personal al organizatiei dvs.
Isi doreste sa lucreze in compania dvs.
Se poate adapta la regulile existente in firma.
Este interesat de obiectivele companiei.
Este entuziasmat de postul oferit.

Caracteristici personale de tip 2

Aceste caracteristici vizeaza aptitudinile si profilul de personalitate cerute de post. In cazul unui candidat pentru un post vacant, iata ce trebuie sa verificati:

Comunicarea interpersonala;
Lucrul in echipa;
Orientarea spre rezultate;
Potentialul de dezvoltare personala;
Rezistenta la stres sau la tensiune constanta;
Capacitatea de organizare;
Atentia la detalii;
Automotivarea si entuziasmul;
Capacitatea de a convinge;
Nevoia de a respecta ierarhia sau preferinta de a lucra fara supervizare.

Competente generale la locul de munca

Este vorba despre competentele generale cerute de post. In acest caz, dvs. si eventual viitorul sef direct al candidatului trebuie sa verificati:

Capacitatea de conducere, control, supervizare, motivare, decizie;
Capacitatea de comunicare scrisa si verbala;
Capacitatea de comunicare interpersonala;
Abilitatile de lucru cu computerul si folosirea tehnicii de birou;
Limbi straine cunoscute;
Capacitatea de organizare si planificare;
Intelegerea generala a fluxurilor operationale.

Competente profesionale specifice postului

Pentru a obtine rezultatele dorite, candidatul trebuie sa cunoasca si sa poata aplica know-how-ul specific. Competentele profesionale specifice se verifica in cadrul interviului de catre viitorul sef direct si de managerul de resurse umane.

Iata si instrumentele de verificare pe care le puteti folosi:

cazuri-simulare;
verificarea referintelor;
verificarea experientei specifice;
verificarea pregatirii profesionale de baza;
teste profesionale specifice.

(sursa

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: