Cum sa rezistam presiunii?

Pentru a depasi usor presiunea si a-i face fata, atitudinea consta mai intai in a nu ezita, nici a ramane impasibil sau a tacea, asta pentru a evita sa aratam, prin unele semne emotionale sau corporale, dificultatea la care ne-a expus presiunea exercitata. Respirati si distantati-va – pentru a cantari riscul la care sunteti expus. Evitati sa reactionati puternic si sa lansati vreo provocare. Acest gen de sfidare este intotdeauna periculos si duce imediat la neintelegeri. Nu trebuie pierduta din vedere miza satisfactiei, respectiv a nevoii pentru client, si a comenzii pentru vanzator. Amintiti-va obiectivele intrevederii si mizele sale. Evitati sa le inlocuiti cu o noua miza de genul: „O sa v-arat eu…“

Vanzatorul va pierde acest joc tocmai in momentul in care clientul se pregatea sa-si dea acordul. Ar insemna sa uitati ca resentimentele unui cumparator umilit sunt adesea mai puternice decat cele ale comerciantului, gata sa ierte orice pentru a obtine o noua comanda…

O atitudine eficienta si pozitiva consta in a reaminti posibilului cumparator toate beneficiile pe care le obtine din satisfacerea nevoii sale, de a-i arata cat de neprofitabila este concesia suplimentara pe care o solicita. Discret, scoateti in evidenta regretabilele inconveniente ale nevoii sale nesatisfacute.

De asemenea, invatati sa compensati prin concesii in alta parte. Pentru ca a fost intelept si a avut la inceput mari pretentii, comerciantul perspicace ofera ca echivalent concesii atractive pentru clientul sau si putin costisitoare pentru el. A venit timpul micilor cadouri…

De exemplu, unui client care ne cere o reducere ii putem obiecta ca acest lucru este imposibil, dar, in schimb, ii putem propune o invitatie la Roland-Garros sau doua locuri pentru urmatorul concert al…

Cu toata capacitatea dvs. de a negocia convenabil, de a suporta duritatea contextului si de a rezista la presiune, este posibil ca intrevederea sa ajunga intr-un impas. De fapt, aceasta situatie este mai normala decat pare. Daca cei doi interlocutori stiu sa faca presiune si sa reziste acesteia, se intampla adesea ca doi protagonisti la fel de puternici sa se blocheze reciproc. Din acest moment nu trebuie sa ezitam sa facem o analiza a blocajului. Nu pierdeti din vedere ca blocajul este ultimul mijloc de presiune folosit de catre bunii negociatori… Deci, nu clacati, este in joc „pricing power“-ul dvs.

(sursa )

Anunțuri

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: