Cum va place “Cutzu”?

Cand dragostea pentru animale isi da mana cu mizantropia, rezultatul este deopotriva ridicol si monstruos.

In duminica in care cetateanul japonez a murit de pe urma muscaturii unui maidanez autohton, avusesem o zi foarte buna, in care am refuzat pur si simplu sa ma uit la orice stire. (Obisnuiesc sa imi mai dau, din cand in cand, cate un “Refresh”, daca nu chiar un… “Restart”. Face bine la cap!) Si, poate tocmai pentru ca nu eram la curent cu ultimele violuri, probabilitatea era foarte mare sa am chiar si o seara excelenta. …N-a fost insa sa fie asa. Calculul probabilistic mi-a rezervat, si de asta data, surprize neplacute.

Cand mi-era lumea mai draga, mie si alei mele draga, se aude dintr-o data un zgomot nelinistitor. Era masinaria infernala a lui Bell. Suna! …”Hait! Sa vezi ca iar s-a plictisit cineva de stat acasa!”, mi-am spus, in gand, cu nucleele celulelor prea amortite de imbatatoarea toropeala a serilor de duminica. Si, bineinteles, nu m-am inselat!

…Doua minute, cat sa ii asez paltonul pe umeras si sa il agat de cuier, atat i-a luat. “Japonezi nenorociti! Gata, am devenit rasista!”. “Dar, ce s-a intamplat?”, o intreb nedumerit. “A murit unu”, un japonez.” “Si?”, insist, din ce in ce mai contrariat. “Cica l-ar fi muscat un maidanez. Cand, de fapt, stiu eu ca l-a omorat alt japonez. S-au omorat intre ei, ca asa sunt astia! Si acum, s-a dat ordin ca toti cainii sa fie adunati de pe strazi, chiar incepand din seara asta.”

…Cuvintele au fost mai multe. Si destul de grele. Si… nu la adresa cainilor. Mortul este vinovat! – Stupefiant…

Restul conversatiei am absentat voit si motivat. Aveam de ales, intre a tacea si a iesi afara, in frig, sa urlu la Luna, precum obisnuieste “cutu”. Acel Cutu pe care, in fiecare zi cand trec prin dreptul sau trebuie musai sa il menajez, sa nu care cumva cu ceva sa-l deranjez! (In fiecare dimineata si in fiecare seara este obligatoriu sa il caut la dispozitie pe “domnu” Caine”!)

Respectiva persoana imi este si imi va ramane prietena. Nu pot insa sa nu observ, chiar in cazul sau, ca atunci cand dragostea pentru animale isi da mana cu mizantropia, rezultatul este deopotriva ridicol si monstruos. Care va sa zica, japonezul era vinovat pentru ceea ce urma sa se intample – ridicarea de pe strazi a haitelor de caini fara stapan, iar nu maidanezul care il omorase japonez! Cumplita logica! Inversata scara a valorilor!

Nici nu imi trece prin cap sa dau cine stie ce filosofice argumente. Eu stiu atat: ca, in copilarie, am fost alergat de o haita de 20 de caini, in buricul targului si in toiul iernii, reusind sa scap gratie unei usi deschise la intrarea, prin dos, a unuei scari de bloc; ca sotia unui bun prieten a fost culcata la pamant si muscata de o haita de caini la fel de numeroasa; ca o prietena foarte buna a fost muscata de catre cainele tinut la parterul blocului de catre, culmea, sotia administratorului.

Toate acestea sunt experiente personale sau de proximitate. Si imi sunt arhisuficiente! Nu ca n-as sti ca niste copii, acolo, au mai fost sfasiati, din cand in cand, de cate un maidanez dobitoc! Nu ca n-as stii ca, zilnic, se prezinta la Camera de garda a Institutului de Boli Infectioase “Matei Bals” peste 80 de persoane muscate de caini!…

In opinia mea, absolut toate persoanele care platesc eliberarea cainilor dupa care le dau, iarasi, drumul pe strada, ca si cele care tin cainii in casa pana ce se termina razia hingherilor (carora le dau spaga fie pentru a le fi lasati in pace cainii, fie pentru a afla cand urmeaza sa se desfasoare o “actiune”) sunt vinovate moral in cel mai inalt grad si copartase la vatamare corporala si la crima.

Nu degeaba li se spune maidanezilor si “caini fara stapan”. Asta si sunt! Pentru ca nu se poate numi “stapan” decat un om care, facand cu adevarat niste sacrificii personale, de timp si de spatiu, isi ia frumos patrupedul iubit si il tine in casa, plimbandu-l pe afara doar in lesa sau lasandu-l liber in spatiile special amenajate.

Imi cer scuze tuturor iubitorilor de animale (inclusiv mie!), dar, daca este sa aleg intre eutanasierea unui caine si sfasierea trupului unui copil, aleg, ca orice om sanatos la cap, eutanasierea cainelui!

(sursa e-@ctual.ro)

Lasă un răspuns

