Marketing: Aceste reguli sunt batute in cuie! …Sau nu?

Pana si legile de marketing considerate absolut sigure isi au exceptiile lor. Iar piata ii premiaza adesea pe cei care indraznesc sa le incalce…

Regula 1: O firma nu trebuie sa se indeparteze de sectorul ei principal de activitate

Potrivit acestei reguli, odata ce ai obtinut succesul intr-un anumit domeniu, firma ta trebuie sa ramana fidela acelui domeniu si sa fie preocupata doar de a-si imbunatati produsele/serviciile, in incercarea de a tine pasul cu piata. Logica e simpla: e mai bine sa faci un singur lucru bun decat mai multe lucruri proaste. Dar…

Un exemplu foarte sugestiv ca se poate si altfel este cel al companiei engleze Virgin, fondata in 1968 de un tanar de doar 18 ani, Richard Branson. Virgin este astazi un imperiu bazat pe o serie de activitati care nu au nimic in comun: super-magazine, casa de discuri, asigurari, transport aerian si feroviar, lant hotelier, productii multimedia, bauturi racoritoare. S-a creat astfel un “teritoriu de marca”, bazat pe valorile legate de logo-ul companiei si nu de un produs specific si usor de identificat.

Regula 2: Fara reclama esti mort!

Acesta chiar ca e un principiu de otel: produsele nu se vand fara publicitate. Iar ingeniozitatea intreprinzatorilor in a gasi metode prin care sa ajunga eficient la potentialii lor clienti nu cunoaste limite: practic orice obiect cu care acestia intra la un moment dat in contact (chiar si o banala scobitoare) ajunge sa fie inscriptionat cu un mesaj publicitar.

Pare incredibil, insa exista si exceptii. Foarte putine, e adevarat, dar… exceptii. In Italia, firma Mivar, producatoare de televizoare, s-a impus fara sa fi cheltuit nici macar un banut pe reclama. Ea nu a raspandit nici macar un fluturas promotional, totusi sunt milioane de italieni care au televizoare Mivar. Acest lucru a fost posibil datorita excelentului raport calitate/pret al produsului, care a favorizat reclama orala, transmisa din om in om. Iar un alt caz este al retelei internationale de agentii imobiliare Re/Max (49.000 de angajati, 2.900 de birouri in 24 de tari): grupul a incercat (si a reusit!) patrunderea cu succes pe diversele piete fara investitii publicitare, bazandu-se doar pe competenta si profesionalismul agentilor sai.

Regula 3: Un client multumit devine automat un client fidel

Se inseala amarnic cel care crede ca poate evita migrarea clientului spre firme concurente doar oferindu-i un produs bun. Cumpararea ocazionala nu implica neaparat adeziunea la marca respectiva. E necesar sa studiezi si sa aplici programe de fidelizare pentru a putea determina un client sa cumpere doar de la tine.

Japonezii sunt adevarati maestrii in acest domeniu: firma de cosmetice Shiseido a infiintat un “Club Shiseido”, in cadrul carora clientii sunt informati despre produse, sunt invitati la prezentari de moda si cosmetice. Succesul acestei initiative a fost copiat de mari firme occidentale, printre care colosul american Procter & Gamble. A aparut astfel “Clubul Pampers”.

Da, clientii nu indragesc intotdeauna o marca strict pentru produsele sale. Ei raman fideli daca le sunt oferite beneficii si avantaje reale, care sunt reinnoite periodic.

(sursa )

Anunțuri

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: