8 tactici de „guerilla marketing” cu care lichidati costurile

Este o realitate faptul ca transformarile suferite de economia romaneasca dupa 1989 au dat nastere unor “specii” noi de profesionisti: consultantii. Practic, nu puteti face un pas fara sa dati peste un consultant in imagine, unul in comunicare, unul in achizitii sau altul in IT.

La mare moda sunt insa consultantii pe probleme de marketing. Companiile care au tras din greu pentru a-si face un nume pe piata fac, de foarte multe ori, greseala de a se lasa impresionate de un astfel de consultant. In numeroase cazuri, sfaturile acestora (pe care se platesc sume cu multe zerouri in coada) necesita un capital de punere in practica imposibil de obtinut. Oamenii de afaceri inteligenti apeleaza insa la alte cai de promovare, prin care economisesc mii, poate chiar zeci de mii de euro. Aceste cai, de multe ori netraditionale, fac parte din ceea ce specialistii numesc „guerilla marketing”. Cu alte cuvinte, o lupta purtata pe orice tip de teren pentru a impune un brand, a obtine si fideliza clienti sau a face o buna imagine companiei si produselor/serviciilor sale.

Cum declansati “guerilla” si cum reduceti costurile de marketing ale companiei dumneavoastra? Prin acordarea unei atentii deosebite urmatoarelor 8 tehnici de atragere a atentiei publicului-tinta (target, cum i-ar spune consultantul…) si, implicit, a potentialilor clienti:

1. Participati la targuri si expozitii. In Romania, anual, se organizeaza peste 50 de targuri internationale, cu diferite tematici. Participarea la un astfel de targ reprezinta, din punct de vedere costuri, un procent de sub 1% fata de difuzarea unei reclame pe TV.

2. Faceti-va reclama in Pagini Aurii sau Pagini Galbene. O reclama, oricat de buna, va fi uitata dupa cateva saptamani sau, daca este una deosebita, dupa cateva luni. O pagina de reclama in Pagini Aurii / Pagini Galbene este vizibila un an intreg. Pentru o suma rezonabila, compania dumneavoastra poate sta la loc de cinste in paginile unui astfel de catalog.

3. Apelati la Direct Mailing. O campanie de promovare prin mass-media va produce o gaura adanca in buzunar. Alternativa este mai simpla, destul de ieftina si, in foarte multe cazuri, la fel de eficienta: direct mailing-ul. Nu aveti nevoie decat de un specialist in marketing direct care sa va redacteze pachete cu informatii ce pot fi trimise prin posta unor oameni alesi cu grija dintr-o baza de date.

4. Gestionati eficient relatiile cu presa. Ne place sau nu, presa este cea care creeaza si in ceea ce priveste marketingul. Redactarea periodica a unor comunicate de presa nu este o activitate costisitoare, ca timp si bani, dar va poate aduce un important capital de imagine. Nu neglijati nici organizarea de conferinte de presa cu ocazia lansarii de noi produse / servicii.

5. Mizati pe Internet. Fara un site pe Internet nu existati! Acest site trebuie sa contina o prezentare detaliata a companiei, a produselor si serviciilor sale, fotografii sugestive, informatii complete despre cum puteti fi contactati. Daca aveti nevoie de parerile vizitatorilor, realizati un forum de discutii pe care, constant, sa puneti in dezbatere anumite teme.

6. Faceti sponsorizari. Codul Fiscal favorizeaza sponsorizarea. In loc sa dati bani statului fara nici un beneficiu, va recomandam sa sponsorizati o asociatie, un proiect, un eveniment. Din aceasta activitate de sponsorizare puteti avea un beneficiu important de imagine si o expunere pe masura sumei oferite drept sponsorizare.

7. “Inventati” premii si concursuri. Vanarea premiilor nu este doar o caracteristica a cumparatorului din Romania! Peste tot in lume, premiile si concursurile ce fac parte integranta dintr-o campanie de promovare dau rezultate remarcabile. Iar costurile sunt nesemnificative.

8. Faceti promotii si reduceri. Conform legii, sunt stabilite doar doua perioade in care puteti face reduceri, dar nimeni nu va impiedica sa lansati promotii. Cu un capital redus, scapati de multe din produsele aflate pe stoc sau puteti promova un nou serviciu / produs fara a investi intr-o costisitoare campanie de reclama.

Actionati ACUM!
Identificati impreuna cu directorul de marketing care sunt ideile low-cost pe care le puteti pune in aplicare chiar de azi.

(sursa)

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: