Comertul stradal in S.U.A.

Push-cart, “carucioarele de impins”, sunt versiunea pe roti a unei pravalii care vinde la bucata articole dintre cele mai diverse, cu cheltuieli mici de lansare si gestiune. Push-cart-ul are dimensiuni reduse (maximum 2,5 m x 1,5m), ocupa o suprafata minima, are un inventar modest, iar personalul este format din unul sau doi vanzatori, in functie de orarul de functionare si de perioada anului. Chiar si obisnuitele costuri fixe ale unui magazin traditional (electricitate, asigurari etc.) sunt reduse la minimum. In S.U.A., intreprinzatorii ce desfasoara aceasta afacere detin, fiecare, mai multe carucioare si se ocupa, in principal de partea de aprovizionare, lasand vanzarea efectiva in sarcina angajatilor.

Caracteristicile afacerii
Avantajul caruciorului consta in posibilitatea de a-l pozitiona in mod strategic in mijlocul fluxului de trecatori, obligindu-i pe acestia sa dea nas in nas cu marfa. Culoarele din centrele comerciale, adevarate artere pulsand de consumatori, reprezinta amplasamente ideale. Dar problema este chiria foarte mare: un spatiu pentru plasarea unui push-cart costa intre 2.500 si 4.000 $ pe luna (in SUA). In plus, conducerea centrului comercial decide si cate push-cart-uri pot functiona in interior, precum si produsele pe care acestea le pot vinde. Mai mult chiar, e posibil ca intreprinzatorului sa i se impuna serviciile costisitoare ale unui anumit atelier de arhitectura si design, care sa dea push-cart-ului un aspect conform cu aspectul general al magazinului.
Shai Menahem este un astfel de intreprinzator din Florida. Dupa parerea sa, cea mai mare dificultate in domeniu o constituie gestiunea angajatilor care, intr-un centru comercial cu orar continuu (9.00-22.00) trebuie sa fie cel putin in numar de trei. Orarul este echivalent cu doua ture de munca, dar o a treia persoana (de cele mai multe ori angajata cu jumatate de norma) este necesara pentru a-l inlocui pe angajatul cu norma intreaga atunci cand trebuie sa se indeparteze de punctul de vanzare (fie si numai pentru a se duce la toaleta).
Pericolul principal este plictiseala care-i afecteaza pe angajati din pricina numeroaselor ore petrecute in acelasi loc. In randul lor apare astfel, dupa cateva luni, dorinta de a-si cauta un nou loc de munca. Doua ar putea fi remediile: 1) o continua motivatie puternica, bazata pe sporurile de salariu in functie de volumul vanzarilor; 2) o agenda de adrese ale unor potentiali inlocuitori ai angajatilor, in caz de nevoie.
O alta problema evidentiata de Menahem este riscul unor furturi, datorita faptului ca toate cele patru laturi ale caruciorului sunt expuse eventualilor hoti. Sunt greu de acoperit toate deodata, mai ales cand este inghesuiala. Menahem nu se ocupa de vanzarea zilnica catre public, dar patru-cinci zile pe saptamana se duce la centrul comercial pentru a supraveghea activitatea celor doua push-cart-uri ale sale.

Produsul nr.1: trabucurile
Pana acum doi ani, Eddie Gil nu avea nici o intentie sa se ocupe de trabucuri. Apoi, vorbind intamplator cu prietenii, i-a trecut prin minte ideea de a concura clasicul magazin de trabucuri si de a incerca sa vanda aceste produse la taraba, in centrele comerciale din Avventura (Miami). Succesul a fost deplin.
Cei aproape 20.000 $ pe care ii obtine lunar din vanzari (suma creste la 50.000 $ in decembrie) sunt in buna masura rezultatul cumparaturilor efectuate de femei. Intr-adevar, doamnele, dupa ce si-au facut propriile cumparaturi, atat dintr-un sentiment de culpa cat si pentru a atenua reprosurile suparatoare ale sotilor, se opresc in fata unei tarabe pentru cumpararea unui cadou. In acest fel, consumatori care n-ar fi intrat niciodata intr-un magazin de trabucuri ajung sa cheltuiasca pana la 250 $ pentru cadouri speciale deja confectionate.
In ciuda putinului spatiu avut la dispozitie, Cigar Box ofera publicului 80 de marci diferite de trabucuri, printre care sortimente cu vanilie, cu ciocolata si cu rom. Este vorba de 2.500 de trabucuri vandute la preturi intre 1 si 35 $ bucata. Eddie Gil supravegheaza zeci de puncte de vanzare Cigar Box si intentioneaza sa infiinteze un lant de carucioare in multe state americane, in sistem franchising. Investitia necesara se situeaza intre 10.000 $ (exclusiv pentru inventarul de trabucuri) si 20.000 $ pentru un punct de vanzare complet echipat.

(sursa)

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: