ETICHETA IN AFACERI

Cum sa comunici eficient prin telefon

  • Zambeste in timp ce vorbesti. Zambetul te ajuta sa insufli caldura si energie vocii tale.
  • Trateaza persoana de la receptie ca pe un profesionist. Smecheriile te vor face doar sa pari smecher. Nu te vor ajuta sa castigi incredere.
  • Stai in picioare in timp ce vorbesti. Este o alta modalitate de a te asigura ca vocea ta este puternica, energica si se transmite bine.
  • Foloseste o oglinda cand efectuezi o convorbire telefonica. Aceasta te va ajuta sa iti amintesti sa zambesti si sa iti folosesti muschii fetei pentru a comunica mai bine prin firele telefonice.
  • Daca esti apelantul sau beneficiarul telefonului, concentreaza-te asupra discutiei. Nu naviga pe Internet, nu iti verifica e-mailul sau nu iti face curat pe birou in timp ce vorbesti la telefon.
  • Cand dai un telefon, nu intreba persoana de la capatul firului: „Aveti cateva minute la dispozitie?“ Astazi, nimeni nu are niciodata timp pentru nimic. In schimb, da o tenta pozitiva intrebarii. „V-am prins intr-un moment favorabil? Da?“

  • Foloseste scenariile cu grija. Este recomandat sa iti planifici exprimarea la telefon si este esential sa ai sintagme potrivite pentru a fi sigur ca iti atingi punctele-cheie. Fii totusi precaut, intrucat o discutie purtata dupa un scenariu poate suna ca si cand ar fi inregistrata.
  • Stabileste urmatoarea intalnire. Indiferent de cat de bine s-ar putea sa decurga prima intalnire, vei dori sa stabilesti o intalnire fata in fata sau, cel putin, o alta convorbire telefonica. Pregateste sugestii concrete pentru intalnirea urmatoare.
  • Afla cine controleaza convorbirea. Daca tu esti cel care ai sunat, este responsabilitatea ta sa controlezi agenda si sa conduci convorbirea catre o concluzie.
  • Foloseste un limbaj profesional si corect din punct de vedere gramatical. Nimic dintr-o convorbire telefonica nu anuleaza regulile de eticheta si protocol.
  • Cand intra casuta vocala, lasa un mesaj concis, clar si articulat care contine numai punctele-cheie intr-un limbaj de afaceri. Transmite-le celor care te suna ce ar trebui sa faca pentru a se asigura ca iau legatura cu tine.

Arta conversatiei telefonice

– Cand folosesti un telefon celular pentru o convorbire de afaceri, ia seama la ce se intampla in jur. Fii discret cand discuti afaceri intr-un loc public.
– Ai grija ca noile tehnologii din telefonie, cum ar fi apelul in asteptare, tonurile de apel si alte dispozitive, sa nu impiedice atingerea obiectivului tau de construire a relatiilor de afaceri.

(sursa )

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: