Ce documente va solicita inspectorii de munca

In vederea efectuarii unui control in domeniul relatiilor de munca, principalele documente ce sunt solicitate angajatorului de catre inspectorii de munca sunt urmatoarele:

  • actele constitutive ale angajatorului, respectiv actele de identitate ale reprezentantului legal al acestuia;
  • registrul unic de control;
  • contractele individuale de munca;
  • actele privind modificarea, suspendarea, incetarea contractelor individuale de munca;
  • evidenta orelor de munca prestate de salariati (foile colective de prezenta) aferente perioadei controlate;
  • statele de plata a salariilor aferente perioadei controlate;
  • carnetele de munca ale salariatilor (in situatia in care acestea sunt pastrate si completate la sediul angajatorului);
  • regulamentul intern;
  • contractul colectiv de munca incheiat la nivel de unitate (daca este cazul).

Enumerarea documentelor de mai sus nu are un caracter exhaustiv. In conformitate cu prevederile Legii nr. 108/1999 privind infiintarea si organizarea Inspectiei Muncii, inspectorii de munca pot solicita angajatorului si alte documente necesare pentru realizarea controlului (de exemplu, evidenta zonelor cu risc ridicat si specific).

De asemenea, inspectorii de munca pot solicita informatii, fie singuri, fie in prezenta martorilor, de la orice persoana si despre orice problema care constituie obiectul controlului.

(sursa Revista de Resurse Umane)

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: