Mare atentie la modul in care va recrutati oamenii!

De cele mai multe ori, principalele criterii dupa care un director de firma isi selecteaza angajatii sunt impresia generala pe care i-o creeaza acestia si experienta pe care au acumulat-o. Asemenea criterii nu duc insa la cele mai bune rezultate, dovada faptul ca se intampla adesea ca angajatii astfel selectati sa paraseasca firma in cautarea unui alt loc de munca sau sa fie concediati. Pentru a nu se ajunge la astfel de situatii neplacute este esential ca un director sa cunoasca cerintele comportamentale pe care fiecare post le implica, precum si profilul psihologic al angajatilor sai. Cu alte cuvinte, el trebuie sa stie sa aleaga omul potrivit la locul potrivit.

De exemplu, cei care practica profesia de secretar, asistent sau contabil nu trebuie sa fie in nici un caz dinamici si expansivi, ci din contra, sa se simta bine atunci cand executa sarcini repetitive, dupa un tipar stabil si metodic. Candidatii ideali pentru o astfel de munca sunt persoanele calme, rabdatoare, introvertite, linistite si cu un dezvoltat simt analitic. In schimb, cei care lucreaza in domeniul relatiilor cu publicul trebuie sa fie persoane calde, prietenoase, sociabile si convingatoare. Pe de alta parte, o profesie ca aceea de agent comercial necesita o mare incredere in sine si chiar agresivitate (in sensul bun al cuvantului) atunci cand e vorba de incheierea unei vanzari. Agentii comerciali nu trebuie sa fie rabdatori si metodici, ci hotarati si activi. Capacitatea de a face fata presiunii si stresului constituie punctul lor forte. Cu un tipar psihologic asemanator celui specific agentilor comerciali sunt si managerii – ei au o gandire independenta si un accentuat spirit de coordonare, care ii transforma in adevarati lideri capabili sa-si exercite puterea.

Determinarea tiparelor comportamentale pe care fiecare functie le implica este extrem de utila in alegerea celui mai potrivit candidat pentru un anumit post. Iar intelegerea diverselor tipuri de personalitati ale angajatilor ajuta, de asemenea, in relatiile interumane.

(sursa Revista Omului de Afaceri)

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: