Specialistii atentioneaza: Nu neglijati un factor puternic motivant!

Cand vine vorba despre motivarea angajatilor, specialistii va recomanda sa tineti seama de unul dintre factorii motivanti cei mai eficace de care dispune un manager: promovarea. Aceasta reprezinta, de fapt, o recunoastere si o apreciere a performantelor in munca ale celui promovat.

Pentru angajat, promovarea nu inseamna doar recunoastere a competentei, acumulare de prestigiu, crestere a veniturilor, ci si plata unei datorii a conducerii fata de el. Datoria s-a acumulat din momentul in care angajatul a inceput sa obtina rezultate peste medie.

In felul acesta, promovarea motiveaza efortul continuu pentru performanta, deoarece indica membrilor organizatiei ca aceasta isi onoreaza obligatiile fata de ei.
Cand promovati corect si la timp, mesajul dvs. catre angajati este clar: „Daca lucrati mult si eficient, veti inainta in ierarhie”.

Daca pana acum firma dvs. a efectuat corect recrutarea si selectia angajatilor, atunci salariatii dvs. reprezinta una dintre cele mai bune surse de recrutare in prezent. Iar daca in organizatie exista o preocupare pentru dezvoltarea carierei angajatilor, promovarea constituie solutia fireasca pentru ocuparea unui post devenit vacant.

Promovare are multiple avantaje:

  • Candidatul este cunoscut, cu punctele sale forte si cu slabiciunile sale.
  • Angajatul cunoaste organizatia, deci se economiseste timpul necesar integrarii si adaptarii.
  • Creste motivarea angajatilor datorita oportunitatilor de promovare oferite.
  • Scade fluctuatia de personal (angajatii nu trebuie sa paraseasca organizatia pentru a ocupa pozitii mai bune).
  • Creste eficienta prin utilizarea optima a potentialului uman din organizatie  (competenta este dirijata spre varf).

Promovarea are insa si dezavantaje:

  • Asigurarea necesarului de personal doar din interior nu este intotdeauna posibila, mai ales daca organizatia se extinde rapid sau daca promovarea este pregatita insuficient (pentru ca au lipsit programele de formare si dezvoltare a angajatilor).
  • Lipsa unor „minti proaspete”, a ideilor si metodelor de lucru noi (pe care le-ar aduce nou-venitii) creste riscul stagnarii pentru companie.
  • Concurenta dintre angajati pentru promovare poate conduce la tensionarea atmosferei de lucru si la aparitia unor conflicte de interese in cadrul organizatiei.

Promovarea motiveaza nu numai pe cel care a fost promovat. Sentimentul ca performanta superioara este rasplatita ii motiveaza pe toti colegii acestuia. Cand un angajat este promovat, este normal sa fie activat spiritul de competitie.
Asadar, recrutarea din interior va incuraja loialitatea fata de organizatie si va motiva permanent angajatii pentru atingerea unei pozitii superioare.

Dimpotriva, daca nu recunoasteti contributia de exceptie a unor angajati la succesele firmei, nevoia acestora de realizare profesionala (masurata prin modul in care avanseaza in cariera) nu va mai putea fi o sursa de motivatie pentru munca.
(sursa
Revista de Resurse Umane)

Anunțuri

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: