Flexibilitatea in afaceri iti aduce profit

Majoritatea directorilor de companii din lumea intreaga au in plan schimbari fundamentale si mizeaza pe noi forme de inovare menite sa determine cresteri ale afacerilor, potrivit unui studiu IBM. Acest lucru in ciuda faptului ca numai 20% din ei spun ca au facut schimbari pana acum fara a avea dificultati prea mari.

Analiza situatiei existente

Pentru a efectua aceasta schimbare radicala a proceselor de afaceri, directorii de companii privesc dincolo de cresterea economica, in directia unor produse si servicii noi, dar mai ales cauta inovatia in modelul de afaceri adoptat.
Acestia isi concentreaza eforturile din ce in ce mai mult asupra inovatiei, ca element-cheie capabil sa sustina procesele de transformare a propriilor modele si activitati de afaceri.
Intr-adevar, directorii au declarat ca aproximativ doua treimi din eforturile lor sunt directionate acum catre inovarea modelelor si proceselor de afaceri.
Mai mult, peste 61% din manageri se concentreaza in primul rand pe inovarea modelelor de afaceri, temandu-se ca o schimbare a modelului de afaceri operata de unul din competitorii lor ar putea cauza o schimbare radicala in industria in care acestia activeaza.
Principala sursa de inovatie nu sunt proprii angajati sau companiile competitoare, cum ar crede unii, ci tocmai companiile partenere. Cel putin asa cred 76% din directorii de top la nivel mondial. Doar 14% din directori au considerat departamentul de cercetare si dezvoltare o sursa capabila sa ofere idei noi, acest departament „strategic” clasandu-se abia pe locul al optulea intr-un top al ideilor.

Strategia de control a costurilor

Daca firmele concurente sunt dinamice si vin cu idei noi pe piata, e clar ca aveti o problema. Costurile dumneavoastra vor creste, iar rezultatul va fi doar o mentinere in plasa acestora.
Castigati infinit mai mult, cu costuri mult mai mici, fiind chiar dumneavoastra printre inovatori!

Colaborarea inseamna rezultate financiare imbunatatite
In ciuda atentiei pe care o acorda colaborarii, multi din directori sunt inca in faza de planificare.
In timp ce 76% din ei declara ca strategiile de colaborare sunt deosebit de importante, numai 51% dintre acestia sustin ca organizatiile lor colaboreaza in mod intens in momentul actual. Curios este faptul ca acest procent este mai ridicat in pietele aflate in curs de dezvoltare (cum este piata din Romania), unde 73% din directorii de companii colaboreaza, in comparatie cu numai 47% pe pietele dezvoltate.
Studiul prestigioasei companii IBM sugereaza, de asemenea, existenta unei legaturi intre colaborare si performantele financiare. Companiile care inregistreaza cresteri mai mari ale veniturilor au declarat ca folosesc sursele externe intr-un grad mai mare decat companiile cu un nivel de crestere mai lent. Cei cu performante ridicate au utilizat cu 30% mai mult sursele externe decat cei cu performante scazute. In plus, managerii au subliniat beneficiile majore ale unei colaborari cu partenerii: costuri reduse, calitate mai ridicata si satisfacerea clientilor, accesul catre alte tehnici si produse, venituri crescute,precum si accesul la noi piete si clienti.

Obstacolele sunt in interior
In ceea ce priveste furnizarea unor idei inovatoare, directorii au declarat ca inhibitorii interni au fost mai importanti decat obstacolele din exterior.
Totusi, doar 35% din managerii executivi au fost dispusi sa confrunte acesti inhibitori, prin includerea proceselor de inovare in responsabilitatile managerilor.
Studiul anuntat evidentiaza contraste extreme intre diferite zone geografice, in ceea ce priveste asumarea responsabilitatii asupra inovarii.
De exemplu, in Japonia, China, Coreea si Europa de Est, 47% din manageri isi asuma agenda proceselor inovatoare, in comparatie cu doar 20% in India si SUA, unde managementul procesului de inovare este raspandit in cadrul intregii organizatii sau externalizat, prin intermediul partenerilor de afaceri sau al altor contractori. In majoritatea pietelor dezvoltate, managerii operationali joaca un rol important in procesul de management al inovarii.
Studiul Global CEO 2006, cel mai mare studiu efectuat vreodata pe baza unor interviuri realizate direct cu administratorii de companii, cuprinde opiniile a peste 750 de directori de top din intreaga lume. Managerii intervievati reprezinta toate statele si industriile importante.
Acest studiu isi propune sa furnizeze o imagine cuprinzatoare asupra planurilor managerilor pentru urmatorii 2-3 ani.
Concluziile sunt simplu de tras: lipsa unui dinamism in procesele de afaceri va creste masiv costurile, concomitent cu o scadere semnificativa a profitului.

Actionati ACUM!
Luati legatura cu oamenii ce lucreaza in departamentul Dezvoltare. Daca nu aveti un astfel de departament, este momentul sa-l creati. Concurenta este deja gata sa lanseze pe piata un nou produs. Miscati-va repede!

(sursa Revista de Afaceri, Bani si Profit)

Anunțuri

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: