Managementul de criza

Criza financiara globala impune tuturor companiilor sa realizeze rolul deosebit de important pe care trebuie sa il joace Departamentul Resurse Umane in eforturile de a face fata noilor probleme si provocari.
Niciodata nu a fost mai important managementul de criza ca acum.

Managementul de criza se refera la dezvoltarea capacitatilor companiei de a reactiona in mod flexibil, astfel incat sa fie capabila sa ia decizii prompte si necesare si sa raspunda la incidente semnificative intr-o maniera eficienta si sigura.

In general, cand vorbim despre situatii de criza, avem de-a face cu doua mari categorii de companii:

  • cele reactive, care doar raspund pur si simplu la situatiile de criza,
  • si cele pro-active, care isi fac planuri detaliate pentru tot felul de situatii de criza.

Companiile reactive isi planifica activitatile doar pentru evenimente considerate „normale”, cum ar fi falimentul productiei, grevele angajatilor si dezastrele naturale, bazandu-se pe managementul riscului si pe asigurarile pe care le au.

Companiile pro-active (pregatite pentru situatii de criza) merg un pas mai departe intrucat fac planuri si pentru evenimente neprevazute, precum atacurile cibernetice, falsificarea produselor, criza financiara sau falimentul.
Aceste organizatii realizeaza planuri de criza pentru toate obiectivele companiei si isi pregatesc angajatii la toate nivelurile sa faca fata unei astfel de situatii.

In general, companiile pro-active se confrunta cu mai putine crize, raman in afacere cu cel putin 24% mai mult decat celelalte si au o rata mai mare de satisfactie a clientilor decat companiile care nu-si fac planuri de rezerva.

Tocmai de aceea, va propunem sa priviti situatia de criza in mod constructiv, si anume ca pe un moment de analiza a proceselor care se deruleaza in firma in vederea identificarii activitatilor neproductive.

Iata cateva aspecte pe care este de dorit sa le analizati:

  • Care sunt responsabilitatile fiecarui post din firma dvs.?
  • Care sunt costurile necesare si cele inregistrate pentru aceste responsabilitati?
  • Cum puteti actiona pentru reducerea costurilor?
  • Cum va veti pastra angajatii cei mai buni?
  • Cum sa-i faceti pe angajati sa fie mai performanti?

Date fiind competentele pe care dvs. si colegii dvs. le aveti in recrutarea, selectia, motivarea, analiza posturilor, formarea si dezvoltarea profesionala, Departamentul Resurse Umane trebuie sa fie un partener strategic al firmei!

Din acest punct de vedere, este foarte important sa vedeti perioada de criza ca pe un moment care va ajuta sa gasiti solutii noi pentru a spori eficienta activitatilor derulate in firma dvs.

(sursa Revista de Resurse Umane)

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: