O afacere de apartament: realizarea de placute inscriptionate pentru firme

Totul a pornit de la un anunt intr-un ziar prin care o firma din Oradea cauta colaboratori pentru distribuirea de obiecte gravate. Sotii Iancu, Dana si Costin, au raspuns acestui anunt si au devenit astfel distribuitori de placute si firme inscriptionate, de calitate occidentala, in Bucuresti. “La inceput a fost mai greu sa gasim clienti, pentru ca marile companii internationale care isi deschisesera birouri in capitala aveau aceste produse importate din strainatate, iar intreprinderile romanesti se lasau mai greu convinse. In  scurt timp insa ele au recurs la serviciile noastre, dupa ce au observat ca materialele noastre, dintr-un material plasticat rezistent, se deterioreaza mult mai greu decat cele clasice din alama, care sunt de altfel si mult mai scumpe”, povesteste Costin Iancu. “Aceste placute sunt garantate trei ani pentru ca sunt tratate cu solutii speciale impotriva degradarii si au avantajul ca se monteaza foarte usor pe fetele plane, cu un dublu adeziv special foarte rezistent. Pentru placutele care se schimba mai des exista si metoda aplicarii cu scai sau printr-un sistem de sine, pentru a se inlocui usor cu alte placute. De altfel, atuurile noastre sunt calitatea occidentala, la preturi mai reduse decat produsele importate, realizate si livrate intr-un termen foarte scurt, de cel mult trei zile”.

De la simplu distribuitor, la producator
In scurt timp cei doi proaspeti intreprinzatori au reusit sa atraga clienti importanti precum Crowne Plazza, Hilton, BCR, Eximbank, Fundatia Soros sau L’Oreal, care au renuntat la importuri, in fata unei oferte mai bune, de aceeasi calitate. Practic piata acestor produse era ca si inexistenta in Bucuresti, de aceea ofertele au inceput sa curga repede. “Imediat dupa ce montam placute la o firma intr-o cladire unde se aflau mai multe sedii de companii, incepeau si celelalte sa ne ceara la fel”, isi aminteste Costin.
Observand ca potentialul pietei este foarte mare, la fel ca distanta pana la Oradea, unde se gravau placutele, sotii Iancu au decis sa inceapa sa produca la ei acasa aceste produse. Ca urmare, au investit 6.000 de dolari in masina de gravat si au cumparat si un computer performant, cu program pentru realizarea graficii. Modul de realizare a placutelor gravate este identic cu procedura de printare a unei grafici computerizate, insa tiparirea se face la masina de gravat, cu ajutorul unor freze sensibile intre 0,3 si 1 mm sau chiar din diamant, pentru inscriptionari mai complicate, iar pe post de coala de hartie este placa din materialul plasticat. Gama de produse inscriptionate care se pot obtine astfel este foarte larga, de la simplele placute de pe usile incaperilor, de pe obiectele de mobilier sau chiar a utilajelor, la firme de dimensiuni mai mari pe zidurile cladirilor sau obiecte promotionale precum ceasuri, insigne, medalii, diplome.
Materialul pe care se realizeaza inscriptia (ABS, care are ISO 9002) este din plastic metalizat, se furnizeaza in diferite culori si modele si este produs in Germania de firma Ecart. O coala de material ABS de 60/120 cm costa in jur de 80 de dolari, in functie de tipul tratamentelor speciale aplicate pentru a rezista mai mult.

Profitul este in jur de 30%
“La o prima privire pare simplu si destul de usor, insa este important ca cei care se lanseaza in aceasta afacere sa dispuna si de un important bagaj de cunostinte si experienta pentru a putea realiza aceste produse”, crede Costin. “De exemplu exista multi clienti care comanda aceste produse, dar care nu au idee cum ar trebui ele sa arate, ce dimensiuni sau chiar ce grafica ar fi potrivita, iar tu trebuie sa stii sa concepi aprope totul, de la tipul si culoarea materialului pana la distribuirea, montarea si inlocuirea placutelor. Iar asta necesita tact, rabdare si iti ia si mult timp.”
Familia Iancu este foarte multumita de evolutia ascendenta a afacerii lor, a carei cifra de afaceri a crescut in fiecare an de la lansarea ei, in 1997. Castigul net realizat este in jur de 30%. “Este o afacere profitabila, insa nu te imbogatesti rapid”, marturiseste Costin. Fiind constient de perspectiva extinderii afacerii, el se gandeste deja la o noua investitie, o masina de gravat cu laser, cu care se pot inscriptiona toate tipurile de materiale, pentru a putea sa-si largeasca foarte multe gama de produse. Insa pentru acest nou pas sotii Iancu mai au putin de asteptat pana vor strange cei aproximativ 10.000 de dolari, cat costa masina de gravat. Pana acum au investit doar din propriile resurse, iar conditiile deloc stimulative oferite de banci, legile neclare precum si neincrederea in societatile de leasing ii determina sa se bazeze in continuare doar pe propriile forte.

(sursa Revista Omului de Afaceri)

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: