Stresul si accidentele de munca

Una dintre problemele care apar foarte des la locul de munca este stresul. Conform conventiei 72 a Organizatiei Mondiale a Sanatatii (OMS), stresul este o stare perceputa ca negativa de un grup de angajati, acompaniata de disconfort sau disfunctionalitati la nivel fizic, psihic si/sau social si care este consecinta faptului ca angajatii nu sunt in masura sa raspunda exigentelor si asteptarilor ce le sunt impuse de situatia lor la locul de munca.

Clasic, stresul a fost considerat „boala managerilor”. In prezent, sunt putini cei care mai cred acest lucru: toata lumea poate fi stresata din cauza activitatii depuse, in special angajatii care efectueaza o munca de rutina sau care nu au nici un cuvant de spus in ceea ce priveste munca lor.

Daca pe termen scurt si in anumite situatii stresul are consecinte pozitive, pe termen mediu si lung se ajunge la epuizare fizica si/sau psihica, amandoua ducand la imbolnavire.

In primul stadiu al stresului, cel al situatiilor tensionale, survin deja probleme fizice: dureri de cap, ameteli, dureri de spate, palpitatii, probleme de digestie. Daca nu se face nimic pentru combaterea acestor neplaceri, evolutia starii fizice conduce la oboseala cronica sau surmenaj si, practic, angajatul isi pierde capacitatea de munca.

Multi angajati bolnavi ca urmare a surmenajului vin totusi la lucru – de frica consecintelor pe care le-ar avea lipsa lor. Astfel ei rezolva pe moment problema, dar pe termen lung consecintele sunt foarte grave. Una dintre aceste consecinte este si accidentul de munca.

Cauzele accidentelor sunt, in cea mai mare masura, conditiile de munca nesigure si/sau actiunile nesigure ale angajatilor.

Chiar daca in firma dvs. s-a facut instructajul de protectie a muncii si s-au luat masuri de siguranta a muncii, este obligatoriu sa urmariti in permanenta respectarea normelor de sanatate si securitate in munca, deoarece angajatii sunt tentati:

  • Sa castige timp si sa faca cat mai putin efort pe seama nerespectarii normelor de sanatate si securitate in munca;
  • Sa mizeze pe confortul aparent oferit de echipamente si sa nu respecte intocmai normele;
  • Sa castige o aparenta independenta pe seama nerespectarii normelor;
  • Sa-i imite pe cei din grup care nu respecta intocmai normele.

(sursa Revista de Resurse Umane)

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: