Cum sa aflati ce va demotiveaza angajatii

Studii realizate in Romania la nivelul unor organizatii, atat din sectorul public, cat si din cel privat, au reliefat o situatie descurajanta din perspectiva motivatiei angajatilor, prea putini dintre acestia declarand ca isi desfasoara activitatea cu placere.
Pentru majoritatea angajatilor care au participat la cercetare factorii motivatori principali sunt salariul si siguranta locului de munca.

Cea mai mare parte a angajatilor din companiile romanesti sunt nemultumiti de lipsa de claritate privind natura sarcinilor si a responsabilitatilor posturilor ocupate, cauzata de:

  • lipsa fiselor de post care sa precizeze foarte clar sarcinile si responsabilitatile posturilor;
  • natura sarcinilor si activitatilor (sarcini plictisitoare sau de rutina etc.);
  • absenta unor programe de dezvoltare a abilitatilor la locul de munca.

Banii si/sau alte stimulente financiare nu conduc neaparat la o crestere a eficientei muncii. In schimb, lipsa motivatiei in munca este unul dintre factorii cei mai importanti care determina randamentul scazut al activitatii angajatilor.

Dvs., managerul de resurse umane, trebuie sa gasiti solutiile – cele mai rapide, eficiente si cu costurile cele mai reduse – care sa satisfaca, pe de o parte, nevoile angajatilor, iar pe de alta parte sa armonizeze aceste nevoi cu obiectivele generale ale firmei.
In acest scop va recomandam sa aplicati in firma dvs. un chestionar de diagnoza motivationala, adica un instrument care va arata cat de motivati sunt, la un moment dat, salariatii dvs.

In urma aplicarii unui chestionar de diagnoza motivationala puteti obtine informatii utile care va vor permite sa aflati raspunsuri la urmatoarele probleme:

  • Care sunt cauzele pentru care angajatii sunt demotivati;
  • Ce anume din comportamentul managerului mentine demotivarea angajatilor;
  • Ce trebuie sa faceti pentru a rezolva situatiile de demotivare.

In plus, este foarte util sa realizati un diagnostic organizational inainte de a intreprinde orice activitate de schimbare in firma, inainte de a demara un program de instruire a angajatilor, de exemplu, sau atunci cand trebuie sa luati masuri pentru a preveni unele situatii cu consecinte negative asupra companiei.

(sursa Revista de Resurse Umane)

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: