Produse cosmetice preparate la domiciliu

In 1974, o cosmeticiana (Stephanie Faber) a publicat o carte cu titlul “Natur-kosmetik” in care prezenta in amanunt peste 200 de retete de produse cosmetice ce puteau fi preparate la domiciliu. Cartea s-a bucurat de un mare succes, deoarece cosmeticele rezultate erau 100% naturale, obtinute din ingrediente proaspete (fara nici un fel de conservanti) si aveau un cost cu cel putin 40% mai mic decat al produselor similare din magazine.
Apoi, in 1986, a venit boom-ul: realizatorul german de televiziune Jean Putz a abordat in cadrul emisiunii sale  (“Hobbythek”) tema “Produse cosmetice do-it-yourself” si impactul a fost imens, in randul publicului feminin, evident. Putz a primit peste 300.000 de scrisori prin care spectatoarele ii cereau informatii suplimentare. Si toate au fost indrumate catre cartea lui Stephanie Faber si catre cei numai cinci furnizori de ingrediente pentru cosmetice existenti la data aceea pe piata germana.
Interesul acesta urias nu putea ramane insa neexploatat, el constituind o baza excelenta pentru o noua oportunitate de afaceri: magazine specializate pe comercializarea de ingrediente si accesorii pentru amatoarele de produse cosmetice preparate la domiciliu. O noua afacere, asadar, adresata atat noilor intreprinzatori, cat si magazinelor de cosmetice deja existente.

La fel ca in laboratorul de chimie
Frankfurt. Magazinul din pasajul de trecere subteran, din centrul orasului, nu poate fi ignorat. Spinnrad – produse cosmetice hobby sta scris cu litere mari pe geamuri, dar acest nume nu le spune trecatorilor mare lucru. Chiar si o privire aruncata in interior nu ajuta prea mult: pe rafturi se afla nenumarate sticlute, alaturi de pungulite cu prafuri, pahare de masurat si balante. Cine intra in magazin se simte la inceput ca intr-un laborator de chimie. Mobilierul modest, format din rafturi simple, albe, precum si peretii de culoare deschisa se afla in opozitie cu atmosfera de bazar oriental. Un amestec de mirosuri placute pluteste in incinta.
O vanzatoare bine instruita se afla la post, pentru a oferi raspunsuri. “Noi vindem produse cosmetice de preparat la domiciliu”, explica ea unei cliente. “La noi gasiti tot ceea ce va trebuie pentru prepararea de spume de baie, produse de spalare a parului si creme.” Ea face o paralela cu gatitul: “Pentru o mancare reusita aveti nevoie de diferite ingrediente. La fel stau lucrurile si cu cosmeticele, aveti nevoie de diferite materii prime pentru a «gati» un sapun sau o crema hidratanta. Si noi va oferim toate aceste materii prime.”

Magazinul nu lasa nici o dorinta nesatisfacuta
“Avem aici peste 1.000 de produse”, spune cu mandrie Petra Schmittnamm, sefa Spinnrad. “Toate sunt ordonate pe grupe, pe o suprafata de numai 50 mp, iar clientele sunt indrumate cu ajutorul unor indicatoare mari.” Pe primul loc ca vanzari se afla uleiurile: eterice, vegetale si parfumate. Printre cele eterice se afla, de exemplu, anumite uleiuri cu aroma de eucalipt sau concentrat de citrice, in grupa uleiurilor vegetale gasim amestecurile de floarea soarelui, ricin, seminte de grau, iar in ceea ce priveste uleiurile parfumate clientii trebuie sa aleaga intre mar, iasomie si santal. In plus, magazinul are un sortiment larg de emulgatorii care, in cazul cosmeticelor, realizeaza legatura dintre uleiuri si apa. Substantele care ofera consistenta, cum ar fi ceara de albine sau untul de cacao, reprezinta o alta grupa.
Incepatorul se descurca cu greu in aceasta oferta bogata. Caci nu exista numai produsele in sine, ci si retetele, care presupun utilizarea unor cantitati specifice. Gruparea ingredientelor este facuta, asadar, si pe cantitati – exista recipiente si de 10 mililitri, si de 5 litri, pentru marii consumatori. Si aici consultanta este de baza.

(sursa Revista Omului de Afaceri)

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: